Capkit flyback og hot til sanyo ez20 ferdig. Noen issues

Har du tekniske spørsmål vedrørende arkademaskiner? Legg inn dine spørsmål her og ekspertene svarer! Gode tips hører også hjemme her.
Post Reply
Pantor80
Flipperfrelst
Highscore TAG: VEG

Capkit flyback og hot til sanyo ez20 ferdig. Noen issues

Post by Pantor80 » 22 Jan 2015 21:55

Noen som har gjort dette. Jeg har akkurat gjort det, og skjermen funker, problemet er med noen innstillinger, nedre delen av skjermen mangler endel farge. Spesielt inn mot senter. Øvre delen av skjermen ser egentlig veldig bra ut. Noen som aner hva jeg må justere på/sjekke? Kan det være at jeg trenger å degausse, eller er det noen andre innstillinger jeg bør se på? Typ bak på necken har jeg ikke rørt, og ikke den coilsaken du må ha plasttrekker for å justere. Er glad for alle tips.
Stolt eier av en god del arkademaskiner og flipperspill...

Pantor80
Flipperfrelst

Re: Capkit flyback og hot til sanyo ez20 ferdig. Noen issues

Post by Pantor80 » 23 Jan 2015 09:40

Noen som bor i oslo området som har en degausser? som evt. kunne svippe innom en kveld, evt. låne bort?

Pantor80
Flipperfrelst

Post by Pantor80 » 23 Jan 2015 17:30

I mangel på en degausser, brukte jeg macgyvermetoden... (Drill med magnet). Helt tydelig det som var problemet. 95% av skjermen er bra nå, var et lite hjørne jeg ikke fikk til...

Arch
Flipperfrelst
Highscore TAG: HAK

Post by Arch » 17 Mar 2015 00:52

Hvis du fremdeles har problemer så har jeg en kinesisk degausser som kun brukes på eget ansvar. Den går varm på to sekunder. :D Jeg har også et sett med såkalte TV-tuners i plast som du kan justere coilen med. Men ja, som du sier, det du beskriver høres mer ut som et degaussproblem. Har du forresten målt B+ på chassiset? En feiljustert B+ volt kan påvirke bildet.

Pantor80
Flipperfrelst

Post by Pantor80 » 17 Mar 2015 13:44

Hei, jeg sjekka ikke om b+ lå på 108 volt, veit jeg skulle gjort det.
Har en degausser fra kina på vei nå, så får vente på den.
Er bare en liten del nede i ene hjørnet som er misfarget nå.
Takker for tilbudet uansett.
Hvor fikk du tak i plastsettet? jeg veit jeg må ha noe sånt for å få justert nede i ene coilen

Arch
Flipperfrelst
Highscore TAG: HAK

Post by Arch » 21 Mar 2015 14:12

Jeg ville sjekket B+ men skjønner godt hvis du ikke orker når monitoren står i kabinettet. Det er et helsike å komme til inni der. Jeg kjøpte plastsettet på ebay. Gjorde et kjapt søk nå, men fant ikke tilsvarende. Det har et spesielt navn som jeg ikke kommer på i farten, men du finner sikkert fort ut av det på KLOV.

Post Reply