Spilleautomater på danskebåten på 80-tallet...

Tekniske diskusjoner om utbetalingsautomater gjøres her.
Post Reply
Eicar
Flipperjomfru
Highscore TAG: RIC

Spilleautomater på danskebåten på 80-tallet...

Post by Eicar » 15 May 2019 09:46

Hei!

Husker fremdeles lyden av spilleautomatene på danskebåten tilbake på midten av 80-tallet i min oppvekst. Kunne tenke meg å få tak i en til kjellerstua for nostalgien sin skyld :) Jeg husker spessielt automatene ombord på MS Braemar (Fred Olsen Lines) på midten av 80-tallet. Er det noen som vet om noen av disse automatene fremdeles eksisterer? Jeg hadde den gangen to favoritter. Den ene het "Wild Bar" og var en enkel 5 linjers 3-hjul banditt. Symbolene på hjulene var: "blank", 1bar, 2bar, 3bar og Wild Bar. Mener den utbatalte 200NOK for 3x Wild Bar for 1kr innskudd, og 1.000,- for 3 x Wild Bar for 5kr innskudd. Denne maskinen var også ganske stilig i utseende var mye polert blankt metall.
Den andre maskinen var en 4 hjul fruit maskin som hadde "hold" knapper og hvor du også kunne "step'e" hjulene opp og ned for å endre symbol ved visse anledninger. Denne hadde symboler med appelsiner, sitroner og andre grukter/bær. Denne var litt mer spennende da det også bød på litt strategi tenkning. Husker ikke hva den het.. Designet var her mye enklere. Det var mest svartmalt MDF med gummilister (T-molding). Ellers var det jo mye automater med kirsebær også på den tiden :) Mener å huske en som her "wild cherry" eller noe slikt...

Er det noen som vet om/har maskiner fra denne tiden eller som vet om noen av disse maskinene fremdeles "lever" ?? Kanskje noen her på forumet som jobbet på Fred Olsen Lines på den tiden og som kanskje vet noe om maskinenes skjebne?

-Eicar

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Re: Spilleautomater på danskebåten på 80-tallet...

Post by are » 17 May 2019 08:06

Hei, den første er nok kanskje en IGT maskin. Du kan google wild bar igt slot machine feks. Let litt i bilderesultatene.
Den andre er nok en Admiral men husker ikke mer. Sikkert noen andre som kan hjelpe.

Begge deler dukker opp her inne (bilder) og innimellom på finn.

joker1978
Flipperjomfru

Re: Spilleautomater på danskebåten på 80-tallet...

Post by joker1978 » 06 Aug 2019 23:17

Den første du snakker om heter nok "Wild bar". Gevinstene og innsatsene du snakker om passer jo helt med denne gevinsttavlen.
Attachments
$_1.JPG
$_1.JPG (37.06 KiB) Viewed 355 times

Post Reply