Trøbbel med Super Joker.

Tekniske diskusjoner om utbetalingsautomater gjøres her.
Post Reply
THS
Flipperjomfru

Trøbbel med Super Joker.

Post by THS » 11 Sep 2018 17:58

Hei. Nå har man knotet litt med min fars Super Joker, men dessverre står man fast da man ikke engang kommer inn i selvdiagnoseprogrannet, selv med manualen + kortversonen herfra forumet.

Ifølge manualen skal man benytt den lille røde knappen, og den skal kvittere med et pip pr. trykk. Her er det taust, og den virker helt uresponsiv.
Har lest litt rundtomkring, og flere nevner en skjult knapp, gjerne bak hopperne som må trykkes inn samtidig. (Den norske kortversjonen nevner dørbryteren, men maskinen har to, og ingen av dem fungerer slik. )
Maskinen har også to knapper ovenfor der den røde knappen sitter, men de ser ikke ut til å fungerer slik.
Noen som har en ide, eller to, så ville det blitt satt enorm pris på 😊

Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Re: Trøbbel med Super Joker.

Post by Pondus » 11 Sep 2018 21:46

Hei!

Er det i det hele tatt liv i maskinen?
Litt vanskelig å gi hjelp når jeg ikke vet helt hvor problemet ligger.

Hvis det kun er problemer med å komme inn i menyene, skal ikke dette være noe problem å veilede til
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

steffenrm
Flipperfrelst

Post by steffenrm » 11 Sep 2018 23:00

For å komme inn i test menyen må telleverksnøkkelen fungere. Det er den bakerste av de to på siden. Sjekk at blå og oransj ledning er koblet til. Og at du har en nøkkel som fungerer. Øverste dør må være åpen. Nederste lukket. Sjekk at dørbrytere er koblet til, eller skjønner ikke maskinen at dørene er åpne eller lukka.

Sjekk at to grå kabler på høytaler er koblet til og kontakt på mpuen.

Det er bare den rød knappen på programkortet du skal fokusere på.

Start opp maskinen igjen og lukk døren.

Nsuj 1,4 eller lignende vil stå i displayet
WMS BB2 G+ 4stk
IGT G23 V2 4Stk
IGT Trimline 044 4Stk
IGT S+ 2stk
IGT S2000
IGT I GAME
Halloween Pluto 1
Indiana Jones
Cash 200
+++++

THS
Flipperjomfru

Post by THS » 12 Sep 2018 16:45

Makinen ser ut til å fungere, men tar ikke imot mynter, alle rullene fungerer og man klarer å sette den i en modus så man "får" 5 credits, men automaten vil ikke betale ut, og selv om man skulle klare å vinne, skjer det ikke noe når man velger "utbetaling".
Skal sjekke telleverksbryteren, samt at den grå kabelen er koplet til mpuen. Maskinen lager lyder som normalt, og jeg klarte å stilne alarmen over at den var tom for penger.
(Tror nesten jeg må skrive en logg over hva den foretar seg)

Tusen takk så langt.

Pondus
Flippernisse

Post by Pondus » 12 Sep 2018 22:12

Den har registrert at hopperene er tomme for penger. dette må fylles opp i menyen.

Men utover det mistenker jeg at dørene ikke registrerer riktig.
Hvis den har fungert tidligere bør ledningene til dørbryterne stå riktig, men det er mange som flytter over en ledning slik at bryterne registrerer motsatt. da vil man ved lukket dør kunne trykke på start for å få kreditt, men intet kan betales ut

THS
Flipperjomfru

Post by THS » 13 Sep 2018 17:05

Maskinen fungerte helt fint da han kjøpte den, men plutselig varslet den at det var tomt for penger og en alarm gikk. Etter det sluttet den å akseptere mynter, selv om vi fikk stilnet alarmen. Vi kom inn på der man kan velge summen man har fylt på, men akkurat nå husler jeg ikke hvordan.

Dørbryteren ser ut til å fungere da den viser «Door» i displayet. Den andre bryteren ved siden av, som er helt maken, ser ikke ut å gjøre noe som helst.

Den blå kabelen på telleverksbryteren var faktisk koplet fra bak 10-kroners hopperen, og med den i responderer den røde knappen, og jeg kommer inn i testmodus.
Men dessverre raser bare myntene gjennom og ut i utbetalingsskålen.

Pondus
Flippernisse

Post by Pondus » 13 Sep 2018 23:42

Høres ut som du må fylle opp 10 OG 20 kroners hopperne i menyen. Maskinen har eget regnskap, men den antar selvfølgelig at hopperne er tomme hvis den ikke har flere mynter å betale ut.

Følg Steffen sin lille manual her;
viewtopic.php?f=5&t=6785&p=31029#p31029

THS
Flipperjomfru

Post by THS » 14 Sep 2018 00:59

Takk, skal prøve å følge den manualen nå som telleverksbryteren fungerer igjen.
Det kan sikkert stemme med at automaten sluttet å virke da den varslet om at den var tom for penger :)

THS
Flipperjomfru

Post by THS » 14 Sep 2018 18:24

Nå har jeg testet litt, og nå kommer jeg inn i testmodus hellt fint.

Prøvde å etterfylle mynter på den, men man kan ikke velge beløp, noe jeg kunne sverge på at jeg har fått til før. Alt som skjer er at man ikke kan velge beløp med start-knappen, men den fungerer fint opp til det punktet.

Myntinnkastet ser heller ikke ut til å fungere. Null lys, og myntene raser bare gjennom og ut i skålen. Det er riktignok en liten rød diode på den gule «modulen» som skal registrere myntene.
Myntinnkastet har fungert før.

Litt vanskelig å fylle på mynter hvis maskinen ikke registrerer, eller lar en registrere beløp, med mindre det er en omvei ett steds 😊

Testet hopperne og de fikk OK.

Post Reply