Sega Naomi Restaurering og montering av lcd.

Her kan du presentere ditt gameroom, eller kommentere andres gameroom! Post gjerne bilder av maskinene dine, skryt av gameroomet ditt, fortell om maskinene, fortell om oppussing av rom - hva som helst, så lenge det er relatert til rommet (eller rommene) du har spillemaskinene dine i.

Sega Naomi Restaurering og montering av lcd.

Postby Kukan » 12 Mar 2016 21:16

Har hatt ett lite projekt med noen Naomier jeg kjøpte fra en her på forumet. Kjøpte 3stk i ganske dårlig forfatning"bildet av de 3 samlet ljuger endel og de er ikke så pene som de ser ut til å være der "rust,bulker,dritt,mugg og ting som manglet". 2 av de hadde skjermer, men kortet bak på den ene skjermen manglet så jeg håpet at ihvertfall jeg fikk igang 1 av skjermene"noe jeg ikke fikk gjort", men fikk kjapt en annen plan og det var å montere 27" lcd skjermer og ha en som spiller xbox 360 og en som kjører med Naomi hardware.
Har kjøpt inn xbox 360 men mangler "xbox 360 strike for å koble controllpanelet opp mot xboxen. Nye knapper og joysticks er på vei så dette er ikke montert ennå.

Det jeg har gjort med maskinene er: plukket de helt ifra hverandre, vasket og rengjort det elektriske, pusset og lakket opp maskinene, choppet de så de har blitt lave og fine og tar mye mindre plass, laget deksel for å tette igjen åpningene som er imellom skjerm og deksel rundt skjermen"måtte fjerne bezelen rundt skjermen for å få 27" skjermene til å passe. Har ikke gjort noen modifisering for å få ting til å passe o.l så det er bare å ta ut lcd skjermene og montere inn original skjermene hvis jeg får disse til å funke.

Ble ganske fornøyd med resultatet og skjermene kjører Naomi spillene som en drøm, har testet flere Naomi spill bla.heavy metal geomatrix, dead or alive 2, gigawing 2, zero gunner 2, toy fighter, virtua tennis 2, virtua striker 2000 etc. og ingen problemer med lag :) Gleder meg til å få xboxen opp å gå med tekken 6, soul caliber V, street fighter 4, street fighter vs tekken.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Kukan on 28 Aug 2016 08:28, edited 1 time in total.
Kukan
Flipperfrelst

Re: Sega Naomi Restaurering og montering av lcd.

Postby are » 12 Mar 2016 21:48

Kult! Har to sånne selv som jeg mente å skulle gjøre det samme, men skjer aldri :shock:
are
Sjæf!

Highscore TAG: ARE

Postby Kukan » 12 Mar 2016 22:44

Bare å sette igang! Tar ikke veldig lang tid, selve choppingen og lakkeringen. Brukte litt tid på å finne rett skjerm å putte inn, den måtte være ca 62cm bred for å få plass. Ville heller ikke bruke mere penger på skjerm enn hva maskinene var verdt. HP skjermen var til fornuftig pris og hadde de rette dimensjonene"62,2cm" som skulle til for å passe akkurat"da mener jeg akkurat og litt til" :wink:
Kukan
Flipperfrelst

Postby mads_m » 13 Mar 2016 15:47

Har du solgt monitorene som stod i? :)
mads_m
Flipperguru

Postby Kukan » 13 Mar 2016 22:51

Neida, har de stående nede i boden. Du var kanskje interessert i en sånn du?
Kukan
Flipperfrelst

Postby mads_m » 13 Mar 2016 23:14

Ja, det er jeg alltid. Er de helt døde, eller var det bare dårlig bilde?
mads_m
Flipperguru

Postby Kukan » 14 Mar 2016 00:30

Helt døde desverre, Ingen "glow" i bilderøret.
Kukan
Flipperfrelst

Postby Kukan » 28 Aug 2016 08:30

Bare en liten oppdatering på hvordan maskinene ble når de blei helt ferdige. Kjører GD rom i denne for øyeblikket.
Kukan
Flipperfrelst

Return to Brukernes gameroom