LB Spar7 med 10 topp-gevinst

Diskusjoner og nostalgisk prat relatert til knipsekasser (kronespill).
Post Reply
bamsefar1
Flipperkonge

LB Spar7 med 10 topp-gevinst

Post by bamsefar1 » 28 Nov 2016 00:39

Har to Spar7; en med toppgevinst 10 kr og en med de opprinnelige 7 kr-toppgevinst.

Begge aksepterer de gamle kronestykkene. Den med 10 kr-gevinsten; later til å være "originalt" ombygget.

Jeg lurer på hvor "vanlig" det var med Spar7 "modernisert" til 10 kr- toppgevinst ?

Var jo ganske vanlig på RK og Salina alu bla. Men jeg har ikke tenkt over dette ift. Spar 7...
Flipperspill,veggspill,banditter,tradestimulators, live model steamengines

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Re: LB Spar7 med 10 topp-gevinst

Post by are » 28 Nov 2016 10:47

Jeg har kun sett det en gang, utplassert.

Har likevel ett slik kort liggende, som gir 10.

Hadde vært trivelig med bilde; er det kosmetisk bra, tar det seg greit ut eller blir det veldig mørkt siden det skygger ekstra for lys bakfra? Eller er det "originalt fra fabrikk" som du antyder uten modifisering?

bamsefar1
Flipperkonge

Post by bamsefar1 » 29 Nov 2016 01:15

are wrote:Jeg har kun sett det en gang, utplassert.

Har likevel ett slik kort liggende, som gir 10.

Hadde vært trivelig med bilde; er det kosmetisk bra, tar det seg greit ut eller blir det veldig mørkt siden det skygger ekstra for lys bakfra? Eller er det "originalt fra fabrikk" som du antyder uten modifisering?

Skal få knipset et foto eller to av maskinenen av de nærmeste dagene.

Jeg antar at LB aldri leverte noen Spar10 ;-) . Jeg har ingen formening om når/ hvem som har foretatt endirngen fra toppgevinst 7 til 10 kr.

bamsefar1
Flipperkonge

Post by bamsefar1 » 29 Nov 2016 15:43

spar7en.jpg
spar7fire.jpg

Som vist på fotoene, har man på 10 kr- utgaven her; påført gevinstplanen over alle de respektive gevinstportene; selv om det kun er "sjueren"; som er endret på.

For en "uerfaren" knipsekasse-spiller"; vil jeg tro at gevinstplanen på denne utgaven er hakket enklere å se tydelig; ettersom tallene er store og tydelige, sentrert over portene.
Hadde vært artig å se andre "ombygde ( ?) spar7`ere; for å se om de har samme løsning. Gevinstplanen er pent og profft påført fra innsiden av glasset.

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 29 Nov 2016 15:55

Jeg tenkte først litt jall, men samtidig når jeg får tenkt litt virker det ganske godt gjennomført.

Å putte et "Spar 10" kort over vil jo være noe logikkbrist når man så tydelig rett over i kjempelogo skriver "Spar 7".

Så med de tankene i hodet så virket "gevinstplanen" greit presentert egentlig.

Har ingen kasser med omgjort glass, håper noen andre kan oppdrive noen bilder/eksempler?

bamsefar1
Flipperkonge

Post by bamsefar1 » 29 Nov 2016 23:17

are wrote:Jeg tenkte først litt jall, men samtidig når jeg får tenkt litt virker det ganske godt gjennomført.

Å putte et "Spar 10" kort over vil jo være noe logikkbrist når man så tydelig rett over i kjempelogo skriver "Spar 7".

Så med de tankene i hodet så virket "gevinstplanen" greit presentert egentlig.

Har ingen kasser med omgjort glass, håper noen andre kan oppdrive noen bilder/eksempler?

Akkurat med "Spar7"-kassene; er det ikke bare å "klæsje" på en stjernetaggete klistrelapp med "10"- symbol over "sjueren". Det funker på en Salina alu eller Maxi-kasse; som ikke har noe billedlig motiv på seg. Men absolutt ikke på en kasse med et så fint motiv som Spar7. Ville ødelegge for "opplevelsen"; for å bli litt religiøs ;-)
Sammen med "Hjelp redningsskøytene", er vel Spar7 eneste norske knipsekassemodellen med et "tema"; litt som flipperspill kind of.

Jeg har alltid vurdert det som "minus" ved en knipsekasse; når de er endret på; utseendemessig. F.eks. slik som den rosemalte RK-kassa :shock:
Men når endringene som er gjort; har vært del av driften/ daglig bruk; har det stilt seg annerledes.

Det ser helt proft og "originalt ut" med endringen på denne Spar7`ern. Men litt uvant / "feil" umiddelbart, når man har sett såpass mange slike tidligere; som har vært urørt.
salina alu med 10 kr utbetaling.jpg
salina alu med 10 kr utbetaling------------.jpg
salina alu med 10 kr utbetaling------------.jpg (20.93 KiB) Viewed 1139 times

Hadde vært artig å høre om andre hadde erfaringer med Spar7 eller annen capri-kasse med 10`er utbetaling. Uvant kost for meg.

Post Reply