Røde Kors knipsekasse ti-øringer

Diskusjoner og nostalgisk prat relatert til knipsekasser (kronespill).
Post Reply
Meretem123
Flipperjomfru

Røde Kors knipsekasse ti-øringer

Post by Meretem123 » 08 Sep 2013 21:49

Hei, jeg ønsker å kjøpe Røde Kors knipsekasse for ti-øringer, betaler godt ( dvs ca 7000,? ) - over det som tilsvarende knipsekasser er solgt for de senere år. Noen som har en tilsalgs? Helst strøken. Mvh Merete

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Re: Røde Kors knipsekasse ti-øringer

Post by are » 08 Sep 2013 22:42

Nå er jeg litt spent, hva er tilsvarende solgt for de senere år? Så jeg har en pekepinn på hva du mener er rett pris?

Meretem123
Flipperjomfru

Post by Meretem123 » 08 Sep 2013 22:54

Hei, jeg aner ikke hva de har gått for, tenker at det er noe dere her på spilldilla har bedre peiling på enn meg. Jeg ble medlem her idag. Personlig har jeg tanker om at en tilsvarende knipsekasse kanskje går for 30-40.000? Men det er sikkert noen her som vet det bedre enn meg. Det koker vel ned til om noen er interessert i å selge - og til hvilken pris...

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 08 Sep 2013 23:06

Ok, nyskjerrigheten min kom av at jeg selv ikke vet hva rikitig verdi er. Men i mine øyne så er 30-40 det prisområdet man finner røde kors knipsekasser for gamle kronestykker. 10 øres kasser omsettes omtrent ikke i det hele tatt, så slik jeg ser det så har man ikke noe grunnlag for å si hva som er rett pris. Det koker mer ned til enkelthandler der selger og kjøper er kommet til enighet.

Har en 10øre selv, har også en for fem øre samt en del annet. Må innrømme at jeg av og til har lurt på om jeg skal selge de og frigjøre kapital til andre ting, men har klart å stå mot presset så langt. Når målet er komplett samlig av de forskjellige modeller som har hengt rundt i landet, så er det et uklokt kortsiktig valg. For min del så kan jeg garantere at jeg ikke kommer i tale for prisene du nevner, kanskje ikke en gang det dobbelte. Men det betyr ikke at det er rett pris, bare hvordan jeg ser på det.

Prisene er såpass sensitive at nå som jeg har sagt dette og dette senere googles opp, så kan jeg bare med dette lille ha påvirket prisen drastisk. Og det vil jeg si hverken er min intensjon eller ønske. Som sagt finnes det i mine øyne ikke noe grunnlag for å fastslå rett pris på disse, dessverre.

Meretem123
Flipperjomfru

Post by Meretem123 » 08 Sep 2013 23:37

Hei igjen, forstår at du beholder knipsekassene, det hadde jeg også gjort, det er ikke om å gjøre for meg, men husker at jeg spilte på ti-øres knipsekasse da jeg var liten, på Mjølfjell Ungdomsherberge :-) håper noen kan tipse meg hvis de ikke selv skal by--om det skulle komme noe på markedet. Jeg er ingen samler men har en Bajazzo(? - med klovn som går frem og tilbake ) knipsekasse som er meget gammel--strøken.

Post Reply