Knipsekasse på Norsk TV

Diskusjoner og nostalgisk prat relatert til knipsekasser (kronespill).
Post Reply
Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Post by Pondus » 06 Jan 2004 18:18

I dag kl 20:00 er det premiere på "Hjemme hos Martin" på tv2. Dere vet med Nils Vogt og Sven Nordin.

Sven Nordin er i progammet en kafe eier, og har på det lille klippet jeg rakk og se en knipsekasse hengenes. Jeg tror det er en Capri, men er ikke helt sikker siden den bare ble vist et halvt sekund der omkring.

Supert med litt reklame for knipsekasser på TV syntes nå jeg. Har ikke sett en knipsekasse på TV siden Juleferga på samme kanal for en del år siden.

Er det noen andre som har sett andre spill på Norsk TV?
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Post by Pondus » 06 Jan 2004 21:29

Det var en det stod Maxi på. Er det noen som har et bilde av denne???

Noen som så hva slags jukebox det var som stod der?
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 06 Jan 2004 22:19

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Pondus</i>
<br />Det var en det stod Maxi på. Er det noen som har et bilde av denne???<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Her er et. Det er mulig den på TV ikke var modifisert til 10kr, fikk ikke sett godt nok etter.

twarr
Flipperhøvding
Highscore TAG: AVS

Post by twarr » 06 Jan 2004 22:24

Jeg så ikke episoden, men Maxi ser slik ut:

Image

Den finnes i flere farger også, bla. rød... en ting som er litt stilig med denne typen, er at det er en "veksleautomat" på siden for å veksle gamle femmere... Det at det er reklame for knipsekasser er kult ja :) Jeg så en gammel 70 talls røde kors knipsekasse (prikk lik min og are's) på en episode av Olsen Banden, da de var inne på et vaskeri...
Deal with the devil at your own risk... in the Twilight Zone.

twarr
Flipperhøvding
Highscore TAG: AVS

Post by twarr » 06 Jan 2004 23:11

Hmm are var før meg 8)
Da ser du i alle fall begge fargene, Pondus!
Deal with the devil at your own risk... in the Twilight Zone.

Aprilia125Rs
Flipperfrelst

Post by Aprilia125Rs » 07 Jan 2004 09:18

Dette var verken norsk eller om kronespill, men for et par tre episoder siden av den amerikanske serien "Everwood"(tror det er det den heter) endte episoden med at en eller annen far og sønn gikk på spillehall. Og dette var show!! Ikke bare fikk vi se mange av de beste titlene, men også en grundig innzooming på PF til RCT!! Sønnen sto liksom og spilte mens en fortellerstemme sa noe moralskt (sånn er det jo alltid i disse seriene), men kameraet var zoomet inn på playfield og man kunne tydelig se flere av leksakene der!

mads_m
Flipperguru

Post by mads_m » 07 Jan 2004 09:29

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Er det noen andre som har sett andre spill på Norsk TV?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

En lørdag i november gløttet jeg på Syv Søstre på TV2. Der hadde de et perfekt Cyclone flipperspill i kafeen til den indiske(?) familien.

Jeg skrev forøvrig til produksjonsselskapet og spurte om de ville selge det, noe som var uaktuelt.

automater
Flipperkonge

Post by automater » 07 Jan 2004 10:50

Stemmer det .
Jeg skrev vel et par ord om det for litt siden , men gikk ikke så drastisk til verks som deg .
Apr. ønskelisten din ,ring meg.

Bjørn Tore

Post Reply