Import fra USA, ikke så dyrt som man tror?!?

Her kan du diskutere alt som har med arkademaskiner å gjøre!
Post Reply
Aprilia125Rs
Flipperfrelst

Post by Aprilia125Rs » 12 Nov 2003 10:46

Har grundig undersøkt dette med transport fra USA nå, og ting begynner å bli klare her... Selgeren av arcademaskiner fra USA har god kontakt med transportselskapet DHL, som også finnes i norge (dhl.no). Derfor var ikke problemet stort når maskinen skulle fraktes fra Portland til Oslo. Total kostnad... 420$!! Vet ikke hva kursen er nå, men det er vel ikke mer enn maks 3000kr. Skule gjerne lagt ut rapporten jeg fikk fra DHL, men jeg F ikke hvordan jeg legger til fil her...:oops:

Er det bare meg, eller er dette relativt uinteressant for de fleste??

mads_m
Flipperguru

Post by mads_m » 12 Nov 2003 10:56

Det var da veldig billig, størrelse og vekt tatt i betraktning.
Jeg sendte en liten eske (5 kg) fra Hong Kong, det kostet meg omtrent 1500 kr.

Hvis det de sier er sant, kan det være veldig interessant.

kmskr
Flipperhøvding

Post by kmskr » 06 Dec 2003 05:51

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Aprilia125Rs</i>
<br />Har grundig undersøkt dette med transport fra USA nå, og ting begynner å bli klare her... Selgeren av arcademaskiner fra USA har god kontakt med transportselskapet DHL, som også finnes i norge (dhl.no). Derfor var ikke problemet stort når maskinen skulle fraktes fra Portland til Oslo. Total kostnad... 420$!! Vet ikke hva kursen er nå, men det er vel ikke mer enn maks 3000kr. Skule gjerne lagt ut rapporten jeg fikk fra DHL, men jeg F ikke hvordan jeg legger til fil her...:oops:

Er det bare meg, eller er dette relativt uinteressant for de fleste??

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hva kommer i tillegg :

moms?
kai-avgift?

Hvor lang tid tok det?

For hvor stor "pakke" var dette?
LOTR is in the house!!!

Aprilia125Rs
Flipperfrelst

Post by Aprilia125Rs » 08 Dec 2003 10:02

Joda, moms kommer i tillegg. Men hvis du gjør en hestehandel med selgeren, får du han til å oppgi en lavere sum en det som egentlig er avtalt. Hun jeg snakket med, sa nemlig at de bare ville ha en form for "kvittering" å trekke momsen fra... Om det er lurt/lønnsomt å lyve om dette vet jeg ikke. Hvis du henter maskinen på kaia til DHL i Oslo, var det snakk om et par hundre kroner i kaiavgift.

Jeg har også kontakter i posten, så jeg forhørte også de. De sa at den desidert største risikoen var å forhåndsbetale varen... Leveringstid og risiko for ødelagt vare brydde de seg ikke noe om.
DHL var et MEGET stødig selskap ifølge de. De sa ikke noe konkret om leveringstid, men det kan nok fort ta en måned, kanskje også to.

Maskinen det gjaldt for min del, var en fabrikkny, dedikert, stand-up Galaga. Fikk dog ikke kjøpt den, da det dukket opp uventede regninger for 10k i postkassen to dager etter jeg hadde bestemt meg.

Ulf

Rubberduck
Flipperjomfru

Post by Rubberduck » 07 Jan 2004 23:33

&%¤*!!! Betalte nesten 700 kroner for noen deler (via Bidpay på Ebay)
i USA som ALDRI kom!!![:(!]

Men ellers har Ebay vært okay da...

Aprilia125Rs
Flipperfrelst

Post by Aprilia125Rs » 08 Jan 2004 11:05

Og der har du selvfølgelig faren ved å handle av privatpersoner;)

Fordelen ved å kjøpe noe større og ved å bruke posten, er at du kan få en vertifisering av transportfirmaet FØR du betaler varen.

Post Reply