Silverstrike: Port 8, feil

Tekniske diskusjoner relatert til knipsekasser (kronespill) gjøres her.
Post Reply
umbrellas
Flipperjomfru

Silverstrike: Port 8, feil

Post by umbrellas » 04 Jun 2012 08:27

Hei.

Jeg har fått en snodig feil på silverstriken min. Den sier at det ligger en feil på port 8, altså myntprøveren. Dette er ikke så veldig rart da jeg har målt meg fram til at det ligger konstant 5 volt på A1 pinnen, noe som betyr at den ligger med aktiv høy akseptpinne for 10kroner. Problemet består av at det ikke er myntinnkastet som genererer denne feilen, det ligger 5 volt på A1 pinnen når myntinnkastet er koblet av. Jeg lurte på om det er noen som har vært bort i denne feilen før?

Litt bakgrunnshistorie før feilen oppstod:
Myntinnkastet på maskinen fjusket, så jeg skulle åpne det og sjekke for mekanisk feil. Innkastet var i orden mekanisk sett og jeg plasserte det tilbake i maskinen. Innkastet fungerte av og til, da noen mynter ble akseptert, noen ikke. Plutselig får jeg en spenningsfeil, maskinen stopper og når den starter opp igjen ligger det en feil på port 8. Jeg mistenker at myntinnkastet har kortsluttet eller noe og lagt en for høy spenning ut på pinnen.

All hjelp mottas med stor takk. (PS! Bor i Trondheim hvis noen i nærheten kan dette)

Mvh Andreas.

Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Re: Silverstrike: Port 8, feil

Post by Pondus » 04 Jun 2012 08:57

Får du feilen når innkastet ikke er plugget i da???
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

umbrellas
Flipperjomfru

Re: Silverstrike: Port 8, feil

Post by umbrellas » 04 Jun 2012 12:04

Ja. Feilen ligger der hele tiden, det som er litt snodig. Det vil jo si at det plutselig ligger 5 volt på en inngangspinne.

Innkastet skal jo legge 5 volt i 80ms på denne pinnen når mynt aksepteres. Jeg regner med at denne pinnen er en input til mikrokontrolleren, som igjen setter ny kredittverdi. Er det denne som kanskje nå har tatt kveld!

Post Reply