PINBALL WORKSHOP 2009 - 28-30 AUGUST

Pinball Workshop har blitt arrangert i Sandefjord hvert år siden 2004. Her kan du diskutere tidligere workshops, eller kanskje begynne å glede deg til neste arrangement?

Moderator: Ole

PINBALL WORKSHOP 2009 - 28-30 AUGUST

Innlegg Ole » Tor Apr 23, 2009 2:55 am

Dato booket! Ufattelig mye styr for å finne rette mann i kommunen å snakke med. Ingen på huset som tilbyr servering lenger så vi holder på med egne dealer. Dvs at en øl allerede er under 50 spenn uten spesielt harde forhandlinger. Vi får se hvor vi ender.

I tillegg har vi tidligere eier av Komplett.no på hugget som har tilbydt oss å flytte hele arrangementet til ett hotell han eier i byen. Dvs at INGEN andre bor på hotellet enn våre gjester denne helgen da vi tar alle rom de har. De har pr i dag en dårlig løsning på lokalene da festsalene er i 2 etg uten heis. Men.....de sitter allerede og jobber med alternativer. Salene er kongebra med mer enn nok plass, samt barer og sittegrupper godt skjermet for spill og støy. Men det hele er ganske løst i luften enn så lenge.
Sist endret av Ole den Fre Jul 31, 2009 3:38 pm, endret 1 gang
Brukerens avatar
Ole
Flipperhøvding

Innlegg BigFoot » Lør Mai 30, 2009 12:10 pm

Så hvordan ligger vi ann her?

Vært rimelig stille noen måneder no...
WW
BigFoot
Flipperjomfru

Innlegg Ole » Ons Jun 03, 2009 4:42 pm

Da er det meste i orden. Det eneste vi trenger nå er folk og spill :)

Men nok en gang så går oppfordringen til alle om å ta med spill så lenge man kan. Workshoppen er totalt avhengig av at deltakere tar med spill, ellers blir det dårlige greier.

Både Elisabeth, Per, Øyvind, Are, Øystein og meg selv går alltid med blanda følelser inn i det å arrangere workshop igjen. Så jeg håper nok en gang at så mange som mulig blir med å dra lasset både her nede og hos Oslo pinheads, slik at vi unngår at arrangørene går lei.

http://www.pinballworkshop.com
Brukerens avatar
Ole
Flipperhøvding

Innlegg Burgær`n » Søn Jul 26, 2009 1:33 pm

Ser på lista til www.pinballworkshop.com at Ole har lista opp sine spill pluss noen til,
Vi er helt avhengige av at alle som har mulighet til å ta med spill tar de med seg og sier ifra hva de de tar med.

Vi i Oslo Pinheads har mer enn nok å ta med, så vi tar med spill utifra de spill som ikke allerede er booka,
det er jo best å ha flest mulig titler, og ikke 2-3 av hver og la andre titler stå igjen...

Vi har ikke plass til å ta med oss alle 50-60 flippere som vi har...

Fint om vi har nogenlunde oversikt innen tirsdag 11, da vi har treff den 12 og må få oversikt over hva vi må se over og gå over av flippere, så ikke alt blir i siste lita som i fjord...
Stolt eier av:Altformye Stæsj!
Shrek,SM,POTC,LOTR,GP,Elvis,JY,NightRider,Truck Stop,IP500,TAF,BF,FH,FT,MA,BBBB,Diner,Fire,KickOff,RS,JP,GS,IJ,RG,Maverick,SF2,Surf`n Safari++
Bilde Burgær'n
Brukerens avatar
Burgær`n
Flipperhøvding

Highscore TAG: BUR

Innlegg are » Søn Jul 26, 2009 11:18 pm

Bra sagt av Burger'n. I år kommer ikke Oslo Pinheads til å ta med like mange spill som vanlig, av den grunn at det medfører ekstra slitasje på spesielt backboxlatcher og skruehull som blir alt for store, beinbolter og ikke minst beinfester som er et H%¤¤#"!!! å skifte. Hadde jeg hatt med 1-2 spill så hadde ikke det vært en big issue for meg om det skulle skje, men med 10+ spill så er det ikke moro lenger å fikse dette på 4-5 spill etter WS. Snakker jeg for hele Oslo pinheads er det enda værre, om vi da har med oss opp mot 30 spill.

Så - planen er å ta med spill på beina. Da blir det færre, men sånn er det.

Jeg FORVENTER å ikke høre om slik som at kassebiler kjører tomme.. da har man misforstått noe.. Det blir ingen WS uten spill! Alle må ta sin del!

Så jeg gleder meg til å høre titlene alle andre skal ha med - og det hadde vært fint om dette ble annonsert så fort som mulig. Slik det er for oss i Oslo nå så kan vi sannsynligvis plukke ut andre spill enn de som andre har mulighet å ta med. Her blir det litt samme greia - de som sitter på gjerdet for å se mulighet for å ikke ta med et spill fordi andre tar med - step up og vær først med en tittel i stedet!

Ole har også pekt på noe veldig viktig! Vis at dere alle bryr dere, at dere setter pris på WS, ved å bidra. FYSISK! Hjelp arrangørene med å ikke gå lei!
Brukerens avatar
are
Sjæf!

Highscore TAG: ARE

Pinball WS

Innlegg 440 » Søn Aug 16, 2009 9:41 am

Er det avlyst,eller skjer det?
Mai er smekka full av bryllup og konfirmasjoner,hva med april?? Der er det kun en liten spøk på gang åsså er resten av måneden våres??

Børsta støv av dama,tenkte at i år skulle vi komme oss ut blant folk...
Jeg vet ikke om han husker det,Men sist jeg var der var Twarr 16-17år og forgrep seg kraftig på brennevinsflaska som jeg hadde på hotellrommet. Godt ikke ordensmakten var der...
Blir vel neppe invitert tilbake dit.
Vi var vel 11 eller 12 stykker på det enmannsrummet jeg hadde,men gøy var det! Hadde hengt den (flaska) ut av vinduet til kjøling.(kosta meg faktisk ei dame).Med tanke på dagens alkohollovgivning så var det vel ikke helt kosher. Men,tidlig krøkes....
Så vidt jeg kan husk så fyra Placenta opp metanen sin å Per og jeg ble fulle så alt var greit!! Per gjorde intrykk på hun som hadde naborommet,...Hun stammer antagelig fortsatt. Jeg synes det er ufint å ta inn på hotell hvis du skal ha en god natt søvn....Gode tider!!
Jeg håper jo ikke årets happening går i dass,atskillig damer senere er jeg griseklar for å delta! Regner med at Per har orden på røykinga så fixer jeg nactspielet,som vanlig...... Tar med is denne gangen....
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg Replay Hunter » Søn Aug 16, 2009 11:36 am

Hehe! :D

Bra skrevet, skulle vært der skjønner jeg. :lol:
Frank Nilsen

Stolt eier av; Twilight Zone, Fish Tales, WhiteWater, Terminator 2, Star Trek The Next Generation og Indiana Jones.
Replay Hunter
Flipperkonge

Highscore TAG: F N

Innlegg 440 » Lør Aug 22, 2009 7:19 am

Replayhunter... jeg tror fortsatt du står øverrst på highscorelisten på Addamsen som sto i stua mi..... Ingen har tatt deg.....Løste problemet da,bytta til TZ....
Vil herved invitre deg,og alle andre Pinheads til invielsen av mitt gameroom i Oktober!!! 10-12 operative flippere......Åpen bar. Twarr må jo nødvendigvis ha blitt gammel nok nå??
Hvis du mot formodning skulle innfinne deg på Østlandet,i embeds medfør, så er du mer enn hjertelig velkommen. Vi har faktisk møe vær her nede....Gjesterommet mitt er på 70 kvaddis og det er fullt av flippere.... Du er mer enn hjertelig velkommen . Alltid en seng i Storgata.
Hvis du trenger telefonnummeret så finner du det.Spør Arnie.....Ikke vanskelig å finne......
Gud forby det,men dragen har forelska seg i Gun's flipp'ern.....Sega i stua........Not!! Det får være genser!! Det lange skabberakelet finner ikke veien inn hit..... kult med to utskytere da!!
Ligger litt nede nå,hu har spelt seg var varm på GN'R flipperen.....Hmmm,villig til å selge sjela!, Hu har en fin veninne....hvis noen vil komme å redde meg! ......Dobbel D!
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg madman » Man Aug 31, 2009 8:23 pm

10-12 operative flippere

Hvilke spill er det du har operative ???
Eier av flipperspill, knipsekasse + jammakab
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Highscore TAG: RJ

Innlegg 440 » Lør Sep 05, 2009 3:39 am

Planen er:Diner, Star Wars, Gun's and roses, Scared Stiff, Indiana Jones, Theatre of Magic, Elvira, Revenge from Mars, Star Trek ep1, Addams Family, Creature from the black Lagoon, Safecracker, Black knight, Eight ball, Captain Fantastic, Centauer og muligens en Black Knight 2000, får se hva det blir plass til....

Noen av dem trenger litt TLC så alt er vel ikke operativt fra dag en.

Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg madman » Lør Sep 05, 2009 9:00 am

Hei

Så det var et par der som jeg ikke har fått spilt ennå, takk for listen.
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Innlegg 440 » Søn Sep 06, 2009 3:56 am

Madman,du leste en lang melding,men fikk du ikke med deg,fri bar.....
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg 440 » Søn Sep 06, 2009 4:14 am

Å til Placenta (fy faen for et ubehagelig kallenavn....) Har skaffa en scanner..
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg madman » Søn Sep 06, 2009 8:45 pm

440 skrev:Madman,du leste en lang melding,men fikk du ikke med deg,fri bar.....

Har du øl i baren din ?
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Innlegg Replay Hunter » Søn Sep 13, 2009 4:21 pm

Replayhunter... jeg tror fortsatt du står øverrst på highscorelisten på Addamsen som sto i stua mi..... Ingen har tatt deg.....Løste problemet da,bytta til TZ....

Hehe, ute av syne og ute av sinn ja. Det var en godrunde, har ikke spilt Addams siden. På tide igjen nå synes jeg..

Vil herved invitre deg,og alle andre Pinheads til invielsen av mitt gameroom i Oktober!!! 10-12 operative flippere......Åpen bar. Twarr må jo nødvendigvis ha blitt gammel nok nå??
Hvis du mot formodning skulle innfinne deg på Østlandet,i embeds medfør, så er du mer enn hjertelig velkommen. Vi har faktisk møe vær her nede....Gjesterommet mitt er på 70 kvaddis og det er fullt av flippere.... Du er mer enn hjertelig velkommen . Alltid en seng i Storgata.
Hvis du trenger telefonnummeret så finner du det.Spør Arnie.....Ikke vanskelig å finne......

Takker så mye for det. Det var hyggelig! :D
Jobber ikke med vær lengre, og reiser heller ikke så mye, men flipperaften hos den perfekte vert er jo god nok grunn til å komme seg nedover! :)
Kom hjem fra lang usa-ferie igår, så det blir masse jobbing fremover, men har jo fri en og annen helg. Har du tenkt på når ca.?
Her håper jeg mange hopper på, dette blir bra. På tide at "F N" forsvinner fra highscore-lista også. :)

Skikkelig bra lineup var det også. Klør etter Addams, RFM og CFTBL!!
Frank Nilsen

Stolt eier av; Twilight Zone, Fish Tales, WhiteWater, Terminator 2, Star Trek The Next Generation og Indiana Jones.
Replay Hunter
Flipperkonge

Innlegg twarr » Søn Sep 13, 2009 10:14 pm

...og twarr har nok lov til å kjøpe sin egen sprit nå ja, Thor ;)
twarr
Flipperhøvding

Highscore TAG: AVS

Innlegg 440 » Søn Sep 20, 2009 8:54 am

Twarr,godt å høre,jeg er en lovens mann vøttø....Hehe! Tenkte at jeg skulle være litt fleklsibel på tidspunktet...Hvis ikke det blir noe hos Ole så er han,fruen,og alle andre invitert til meg! Replayhunter,du kommer ikke nær noen av mine spill.....liker å være sjef. glem det,hold deg i Trondhjæm og omegn!! Ditt svin!!
Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst

Tørst...

Innlegg 440 » Søn Sep 20, 2009 10:06 am

Madman

Jepp,jeg har et tappetårn...,
Samler.....
440
Flipperfrelst

Re: Tørst...

Innlegg madman » Søn Sep 20, 2009 10:22 am

440 skrev:Madman

Jepp,jeg har et tappetårn...,

Flott , når hadde du tenkt deg å ha "åpent hus" ? :D
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Innlegg 440 » Lør Sep 26, 2009 3:19 am

Vi får først se hva Ole bestemmer seg for, han er mye bedre til dette enn meg, men hvis han svikter må vi vel få til noe før jul?

Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg 440 » Lør Sep 26, 2009 4:17 am

Quote "Replayhunter,du kommer ikke nær noen av mine spill.....liker å være sjef. glem det,hold deg i Trondhjæm og omegn!! Ditt svin!! "

Ved nærmere ettertanke har jeg kommet til at det ville være en kardinalsynd å utelate Trøndelags store sønn fra det store sjøslaget vi snakker om... SÅ, jeg har tatt en generalavgjørelse å vedtatt at du skal få et eget rom med tiloversblevene flippere som du kan hærpe highscores på, ja faktisk fylle opp lista etter eget forgodtbefinnende (var ikke du medlem i en eller annen forening mot orddeling??). Slett ikke dårlige titler; The Getaway, Demolitionman x2, Partyzone, Centauer, Fishtales, Rolling Stones, Twister, Dr.Dude og en 8ball versjon som er helt teit,muligens noen fler,får se hva jeg finner!

"Skadefryd er den eneste sanne glede"

Ser deg der!

Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg 440 » Lør Okt 10, 2009 3:51 am

Håper ikke du tok det ille opp...MEN,jeg har skaffa deg en T2 og en løylig Twister i losers lounge.(veldig til salgs).
Gleder meg til å bryne meg mot deg!!

Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg Replay Hunter » Lør Okt 10, 2009 10:08 am

Hepp!
Høres flott ut. :D Et eget rom med x antall flippere, da blir det ikke mye søvn gitt. :)

Demolition Man og spesielt Party Zone er spill jeg har lengtet litt etter, ei god stund siden jeg har spilt på de.

Men jeg trenger jo ikke spille på dem, jeg kan jo stå på avstand og se på at dere andre spiller. Det er mye morsommere. :lol:
Dessuten er det over 1 år siden noen av mine spill har hatt æren av å ha mine syltelabber over seg. (Bortsett fra de 2 rundene på T2 for noen dager siden.) Så ferdighetene og ballfølelsen sitter nok litt løst.

Det er jo sånn at flipper er på sitt triveligste når man spiller sammen med noen, og har litt konkurranse. Ingen rundt meg som er like ivrig etter flipper som meg, derfor får spilla som regel stå i fred. Synd og skam! :(
Frank Nilsen

Replay Hunter
Flipperkonge

Innlegg 440 » Lør Okt 17, 2009 6:30 am

Liker du DM og PZ? Du er rar...For å sitere Jokke, jeg er så paranoid!!!
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg Replay Hunter » Lør Okt 17, 2009 2:05 pm

Liker er vel å ta i.. Heller lyst til å friske opp minnet litt. Mulig det blir bare etpar runder, men da har jeg hvertfall "refreshed." :)
Frank Nilsen

Replay Hunter
Flipperkonge

Innlegg 440 » Søn Okt 18, 2009 4:55 am

Beklager Frank, var litt drita når jeg svarte.....
Helt greit å ekspremintere litt!
Skal se om jeg kan finne fler obscure titler til deg!
Uansett hadde det vært hyggelig.

Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg Replay Hunter » Søn Okt 18, 2009 5:39 pm

Helt klart! :D
Frank Nilsen

Replay Hunter
Flipperkonge

Innlegg madman » Søn Nov 22, 2009 4:24 pm

440 skrev:Vi får først se hva Ole bestemmer seg for, han er mye bedre til dette enn meg, men hvis han svikter må vi vel få til noe før jul?

Thor

Hva skjer ?
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Innlegg Burgær`n » Man Nov 23, 2009 4:31 am

madman skrev:
440 skrev:Thor

Hva skjer ?

Rigging, spilling og fest på Dal til Hælga....
http://forum.spilledilla.com/viewtopic.php?t=4382
Stolt eier av:Altformye Stæsj!
Shrek,SM,POTC,LOTR,GP,Elvis,JY,NightRider,Truck Stop,IP500,TAF,BF,FH,FT,MA,BBBB,Diner,Fire,KickOff,RS,JP,GS,IJ,RG,Maverick,SF2,Surf`n Safari++
Bilde Burgær'n
Brukerens avatar
Burgær`n
Flipperhøvding

Highscore TAG: BUR

Innlegg madman » Ons Des 30, 2009 10:04 am

Når skjer det noe i Storgata, Thor ?

:twisted:
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Innlegg 440 » Fre Jan 01, 2010 10:19 am

Madman,du er en utrolig positiv fyr......Ser ut til at det blir du og jeg..... Kan du ta med et par kompiser eller? (jeg ordner no damer)

Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg madman » Fre Jan 01, 2010 2:37 pm

440 skrev:Madman,du er en utrolig positiv fyr......Ser ut til at det blir du og jeg..... Kan du ta med et par kompiser eller? (jeg ordner no damer)

Thor

Ja, jeg vet ikke hvordan jeg skal lese dette. Damer er det jo alltid kjekt. Regnet med at du skulle arrangere et flippertreff for likesinede.

Og ja jeg er utrolig posetiv :roll:

Rune
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Innlegg 440 » Søn Jan 03, 2010 7:52 am

Hehe,leser dama di Spilledilla??
Samler.....
440
Flipperfrelst

Innlegg madman » Søn Jan 03, 2010 8:52 am

440 skrev:Hehe,leser dama di Spilledilla??

Det hender det .
Brukerens avatar
madman
Flipperhøvding

Innlegg 440 » Søn Jan 03, 2010 8:55 am

Da har du trøbbel.....

Thor
Samler.....
440
Flipperfrelst