Neste NPC blir enda bedre!

SpilleDilla.com arrangerte NPC første gang i 2003. Deretter ble NPC arrangert i Trondheim i 2005. Dette forumet omhandler planlegging og gjennomføring av disse arrangementene.
Locked
Arnie
Flipperkonge

Post by Arnie » 08 Sep 2003 11:22

Som nevnt i "takketråden" var det nesten utrolig at NPC ble så vellykket siden dette var første gangen. Alle de fornøyde fjes vi kunne se på lørdag og de positive kommentarer i etterkant bærer bud om at dette er et arrangement vi håper er kommet for å bli.

Man vinner lærdom ved å prøve seg, og her er noen forhåpentligvis konstruktive forslag vi kan ta med oss til neste gang:

- Navnelapper på maskinene om hvem som er eier (med tlf.nr.), og gjerne noen personlige kommentarer om hvordan maskinen er anskaffet, hva en liker spesielt godt med denne osv.

- Maskiner til salgs bør være merket med salgsplakat, og helst med pris.

- Med en del maskiner til salgs, vil NPC være et utmerket forum for rekruttering av nye pinheads (som må inviteres og lokkes til å komme).

- Jeg savnet et forum der vi kunne ta en gjensidig presentasjonsrunde. Vi kjenner jo hverandre fra nettet, men jeg vet jo ikke hvordan Kjempebom ser ut. Noen nye ble jeg selvsagt kjent med, og noen hjalp jeg til med å presentere for hverandre, men jeg følte behov for et fellesforum for gjensidig presentasjon. Det tror jeg kan bli enda viktigere på kommende sammenkomster. Det er viktig at nye som kommer til føler seg velkomne, og at det ikke dannes en klikk av buddies som kjenner hverandre godt og snakker mest innbyrdes.

- I perioder ønsket jeg meg air-condition! (En Whirlwind ble litt for lite)

Dette var bare noen synspunkt, som slett ikke er ment som noen kritikk. Til å være første gangen gikk det som nevnt utrolig knirkefritt, og det var en veldig god stemning på hele arrangementet.

Flere gode forslag?

Arnie
Arnie

Cruel
Frelst på generell basis

Post by Cruel » 08 Sep 2003 12:03

Må si meg enig i det meste som Arnie skriver, og synes dette var et kjempearrangement! Er såpass ny i "gamet" at om noen hadde sagt til meg for en måned siden, at jeg skulle kjørt til Oslo for å spille flipperspill denne helga... Ja, da hadde jeg nok ledd rått! :)

Av "gode" forslag til ting som bør bli bedre til neste gang vil jeg nevne STRØM! Fikk vel etterhvert prøvd de fleste spillene, men gikk helt sikkert glipp av noen.

Sånn! Da var min første post på forumet skrevet. :)
Stian - flau eier av: masse skrot på Tiller :)

hansj
Flipperhøvding
Highscore TAG: HJG

Post by hansj » 08 Sep 2003 12:19

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">I perioder ønsket jeg meg air-condition! (En Whirlwind ble litt for lite)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Vi kunne kanskje koble sammen air-condition-anlegget med en Whirlwind, slik at flippern trigger anlegget istedet for vifta på toppen ? [:p]
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen
http://www.timeexpander.com[/size]

Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Post by Pondus » 08 Sep 2003 20:59

Man må regne med at det blir varmt og at det ryker en del sikringer når det er så mange flippergærne tullinger som oss samlet på et sted.:D

Jeg savner også mer av spilledille.com & flipperspill.com logoer i lokalet.
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

Iogahguil
Flipperkonge

Post by Iogahguil » 08 Sep 2003 22:25

Synspunktene til Arne er kjempegode!
Jeg synes også det hadde vært artig å se hvilke som var til salgs og hvem som eide hvilke flippere...

Når det gjelder navn fra nettet så hadde jeg store planer om å lage meg en skjorte med "Nett-alias" på og en oversikt over hvilke spill jeg eier. Dette ble det for knapp tid til... Rakk å trykke navnet på forsiden, men baksiden med alle flipperene rakk jeg ikke før vi måtte reise fra Trondheim... Men på neste NPC så kommer jeg nok med skjorte! :D
[size=75]Erik
Ønsker: Medieval Madness
Tyggisautomat og Jukebox
Søker: Deler til Batman (Pf,overlay)[/size]

automater
Flipperkonge

Post by automater » 08 Sep 2003 23:44

Halla
Enig med alle.
Dette var kjempetoppers.
Stor ære til Are,Grande og han vesle rakkeren som driver stedet.
Savnet vel mest også å treffe menneskene bak nettnavnene.
NRK sucks.
Det er vel å banne i kirken ,men Sega`s Twister har en MYE bedre vifte enn Whirlwind.

Bjørn Tore -17 timers hjemreise i lastebil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mads_m
Flipperguru

Post by mads_m » 09 Sep 2003 08:01

Twister bedre enn Whirlwind? Bah! :D

oyvindmo
Sjæf!
Highscore TAG: OMO

Post by oyvindmo » 09 Sep 2003 10:33

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Flere gode forslag?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- Bedre PA-anlegg

- Mer fastlagt dagsorden

- Informasjonsark til alle besøkende ved inngangen, gjerne personlig overrakt

- "Crew" burde ha t-skjorter e.l. med navn og slikt på

- Presentasjonsrunde av arrangører og sponsorer

Til slutt noe av organisatorisk art: Det trengs flere folk til å hjelpe med bæring, montering, justering og fiksing av spill i forkant, slik at så mange som mulig av spillene kan være i tipp-topp stand fra starten av uten at arrangørene sliter seg helt ut. Denne gangen gjorde Christian og Are nesten all sjauejobben alene (med feber og forkjølelse attpåtil), og Ole og Per (og Are igjen) brukte unødvendig mange timer på NPC for å få flippere i spillbar stand. De gjorde _virkelig_ en kjempejobb, og fortjener all mulig honnør, men jeg regner med at de gjerne vil ha mer hjelp og avlastning ved neste anledning.

NPC 2003 var fantastisk artig, og mer vellykket enn man kunne forvente - manglende erfaring tatt i betraktning. Med erfaringene og innspillene fra NPC 2003, er jeg sikker på at 2004-utgaven (som jeg regner med at vi skal få til) vil bli minst like bra. Jeg gleder meg allerede! :)
Pinball Parts Search: http://www.moll.no/pinball/parts/ - - Pop Bumper: http://popbumper.no/

Flipper
Flipperfrelst

Post by Flipper » 23 Sep 2003 21:17

HVa med å ta en beskjeden "cover charge" f.eks kr 30? 50.-?`som går til de som sliter seg ut med å dra dette igang? Må da være fult fortjent og samtidig slipper en kanskje en masse "drittunger" hengende rundt der ;)

hautho
Flipperkonge

Post by hautho » 24 Sep 2003 07:10

Flipper.
Tenk om du var en av "drittungene" og manglet 5 kr. for å få se et av de store blinkende uhyrene.
De er jo tross allt våre arvtakere av hobbyen. ;)
hautho

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 24 Sep 2003 09:37

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by hautho</i>
<br />Flipper.
Tenk om du var en av "drittungene" og manglet 5 kr. for å få se et av de store blinkende uhyrene.
De er jo tross allt våre arvtakere av hobbyen. ;)
Akkurat der er jeg helt enig, på slike tilstelninger må det gjerne komme flest mulig, inkludert "drittunger". Da betyr det at terskelen må være lav, kombinasjonen av "vinn noe" og gratis vil jeg støtte også senere.

Og det skal heller ikke legges skjul på at det gikk med en del tusen kroner, som vi ikke har fått dekket inn igjen på noen måte. Likevel ønsker jeg ikke å innføre inngangspenger av grunnen over.

Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Post by Pondus » 25 Oct 2003 01:02

Jeg er litt tidlig ute og melder meg på til neste år allerede[:p]

Og da skal jeg ta med meg TAF´en min. (Ble litt skuffet i år når den ikke var med:evil:)
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Post by placenta » 28 Oct 2003 08:53

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Pondus</i>
<br />Jeg er litt tidlig ute og melder meg på til neste år allerede[:p]
Basert på de erfaringene som ble høstet under årets NPC så vil nok neste års arrangement bli knallbra. Detaljer som hvor, hvem, når osv er ennå ikke 100% avklart - mer info kommer senere.
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

Locked