Vel overstått NPC

SpilleDilla.com arrangerte NPC første gang i 2003. Deretter ble NPC arrangert i Trondheim i 2005. Dette forumet omhandler planlegging og gjennomføring av disse arrangementene.
Locked
hautho
Flipperkonge

Post by hautho » 30 May 2005 12:47

Mange takk til Tronheims pinheads, som har lagt ned en kjempejobb, for at vi tilreisende skulle ha en trivelig helg.
Til tross for en elendig insats i mesterskapet, angrer jeg ikke et sekund på turen. Fikk også med Big Bopper treffet.
Fikk bekreftet at MM og LOTR virkelig er så bra som tidligere meldinger tyder på. ( Første gang jeg prøver de. )
Opplegget med foredrag mm. på søndag var også et blinkskudd.
At noen gjespet et par ganger, må skyldes sene nattetimer.
Rosinen i pølsa for mitt vedkommende, var signert original translite av IJ, med personlig hilsen fra designer. :D Den henger høyt.
hautho

hansj
Flipperhøvding
Highscore TAG: HJG

Post by hansj » 30 May 2005 14:52

Hui !

Aaaaah - er helt nummen etter 2 dagers flipperorgie :)

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">At noen gjespet et par ganger, må skyldes sene nattetimer.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Pingler hele gjengen ! Selv var jeg ikke det spor trøtt utpå kvelden, men jeg hadde av en eller annen grunn store problemer med skolissene når jeg skulle hjem ...
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen
http://www.timeexpander.com[/size]

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Post by placenta » 30 May 2005 15:35

Hiver meg på her! Tusen takk til Trønderske Pinball-skaller for en fabelaktig helg og et kjempebra arrangement. Virkelig bra jobba, dere fortjener masse ære og ros for dette. Veldig merkelig å oppleve flipper i en "museums-setting", men det fungerte på et vis det også. Mesterskapet i spilling engasjerte mange og var kjempemorsomt å delta på.

Seminar-programmet på Søndag var kjempebra. Urnes har tydeligvis satt seg godt inn i flipperhistorien og holdt et velformulert og utdypende innlegg. Swann-gutta imponerte med sitt særdels stilige prosjekt (blir spennende å følge utviklingen videre). Doug Watsons foredrag ga fin innsikt i hvordan det var å jobbe som flipper-kunstner på 80- og 90-tallet. Kjempebra!

Hans Jørgen: Jeg får ta på meg litt av skylden for skolisseproblematikken.

Se for øvrig følgende link for fine flipper-dancemooves: http://www.casagrande.no/temp/HansJorgen.gif

Takk til alle pinheads som bidro til å gjøre helgen helmax!

-Christian
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

hansj
Flipperhøvding
Highscore TAG: HJG

Post by hansj » 30 May 2005 18:57

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Se for øvrig følgende link for fine flipper-dancemooves: http://www.casagrande.no/temp/HansJorgen.gif<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det er ikke moves, jeg bare rister et Absinth-shot skikkelig ned i høyrefoten før jeg kliner til med en jackpot.

PS. Christian: Har du fått kopi av det fine opptaket som Stian gjorde av deg når du lånte lighteren min litt utpå kvelden ? Mulig det er for stort til å sende på mail. Kanskje Stian kan legge ut en link her ? :)
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen
http://www.timeexpander.com[/size]

Arnie
Flipperkonge

Post by Arnie » 30 May 2005 21:38

Takk for takken, folkens. Meget hyggelig å høre at noen føler at vårt strev var verdt det. Personlig var jeg ganske pumpa etter helga og har i ettermiddag/kveld hatt det lengste og mest "sloknede" middagshvil på lange tider.

Akkurat nå føler vi vel som Oslo Pinheads gjorde etter NPC2003 - "orker vi dette igjen?". Men jeg er overbevist om at det går ikke så lang tid før vi begynner å prate om hvordan vi kan gjøre det enda bedre på neste NPC i Trønderregi. Men nå er det vel Østlandets tur igjen?

Arne
Arnie

Williams
Flipperkonge
Highscore TAG: JAA

Post by Williams » 30 May 2005 22:39

Ja nå har vi hatt ei kjempehelg. Det har vært utrolig morsomt, samtidig som det har vært rimelig intensivt! Fikk faktisk ikke sove ordentlig i natt etter alle inntrykkene helga har gitt. :)

Nå skal jeg ta meg en dag på museet og vandre rundt å studere spillene, i tillegg til å lese plakatene som er oppsatt i utstillingen – det har det ikke blitt tid til det enda...

Som Christian sier hadde Urnes et veldig interessant innlegg. I den forbindelse vil jeg samtidig anbefale de som ikke kjøpte heftet ”flipper fra samlingspunkt til samlerobjekt” av Urnes om å skaffe det. Det er utrolig velskrevet og ga meg noen nye perspektiver angående flipperspillet og dets plass i samfunnet. Tror prisen er 25,-

Kanskje museet kan være behjelpelig hvis de blir kontaktet. En annen mulighet er at noen av oss i Trondheim Pinheads kunne skaffet til de som ikke fikk kjøpt det.

Det var også spennende å høre fra våre naboer angående deres flipperprosjekt. Helt utrolig hvor stort pågangsmot de har. Det blir spennende å se hva som kommer ut av dette. Får håpe det kommer flere bilder snart som viser litt mer.

Å høre foredraget med Watson var naturligvis høydepunktet på hele helgen. Nesten rart å høre en av de kjente artdesignerne fra flipperindustrien tale i lille Trondheim. Neste gang blir det kanskje på EXPO vi får høre han...
--
Jørund

Locked