To fluer ?

SpilleDilla.com arrangerte NPC første gang i 2003. Deretter ble NPC arrangert i Trondheim i 2005. Dette forumet omhandler planlegging og gjennomføring av disse arrangementene.
Locked
hautho
Flipperkonge

Post by hautho » 12 Apr 2005 12:45

Spesiellt rettet til Arne.
Blir det noe samkjøring mellom flipper og jukeboks ??
Tenker spesiellt på B.Bopper Jr.
:?:
hautho

Arnie
Flipperkonge

Post by Arnie » 13 Apr 2005 09:33

Joda, det blir samkjøring.

Har akkurat fått bekreftet at Big Bopper Jr. kommer til Trondheim. Dette betyr at det nærmest blir en amerikansk kulturweekend i Trondheim den 28. og 29. mai.

Kort oppsummert:
Lørdag 28. mai
Flippermesterskap i Kunstindustrimuseet på dagen. Om det blir Norgesmesterskap, internasjonalt mesterskap eller landskamp Norge-Sverige vil avhenge av påmeldingen.

På kvelden:
Nostalgisk popaften i "Araber'n" (Arbeiderforeninga). Markering av jukeboks- og flipperklubben BIG BOPPERS 15-årsjubileum. De klassiske trønderbandene Saunters og Vikings spiller, det blir mat å få kjøpt, men det største: Klubbens æresmedlem Big Bopper Jr. opptrer med noe av farens repertoar!
Han vil også fortelle litt om farens historie, og jeg regner med at det blir anledning til å få en personlig prat med Boppersønnen for spesielt interesserte. Han vil også signere og selge CD'er.

De som er mer interessert i flipper enn pophistorie, vil få sjansen til å drikke øll med pinball artist Doug Watson denne lørdagskvelden.

Søndag 29. mai
"Høykulturelle" flipperforedrag i Kunstindustrimuseet og guidet omvisning i utstillingen. Høydepunkt: Doug Watson. Som nevnt synes jeg personlig at hans presentasjon (Expo) er noe av det beste jeg har hørt på dette området. Morsomt, selvironisk, masse anekdoter fra flipperindustrien. Benytt denne sjansen - den kommer neppe igjen!

Arnie

PS: Et mer detaljert program vil komme i Big Boppers Newsletter om en ukes tid, samt også bli postet her på Spilledilla.
Arnie

hautho
Flipperkonge

Post by hautho » 13 Apr 2005 09:47

Takk for INFO.
Blir nok Trondheimstur for mange, denne helga 8)
hautho

Locked