Tanker rundt NPC2004

SpilleDilla.com arrangerte NPC første gang i 2003. Deretter ble NPC arrangert i Trondheim i 2005. Dette forumet omhandler planlegging og gjennomføring av disse arrangementene.
Locked
placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Post by placenta » 02 Jan 2004 12:25

Hei alle,

Nå har vi omsider kommet oss inn i 2004, og da er det naturlig å begynne å tenke på et mulig NPC2004. Det har vært luftet ideer om å arrangere det hele i Trondheim denne gangen. Hvordan passer dette for dere andre? Det vil i så fall eventuelt bli Trondheim Pinheads som blir vertskap for arrangementet, dersom de ønsker å påta seg oppgaven.

Hva bør man fortsette med denne gangen, hva kan kuttes ut, hva må gjøres bedre?
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

hansj
Flipperhøvding
Highscore TAG: HJG

Post by hansj » 02 Jan 2004 13:49

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Det vil i så fall eventuelt bli Trondheim Pinheads som blir vertskap for arrangementet, dersom de ønsker å påta seg oppgaven
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det hadde jo vært knall med et NPC i Trondheim. :) Er det noen i Fg som <u>ikke</u> melder seg til arrangementskomiteen ? ;)
Kanskje GoCart-senteret hvor vi allerede har lokaler kunne vært en mulighet ? Det er ihvertfall ett stort konferanserom som ikke ser ut til å være i daglig bruk der. En ulempe er vel at de ikke har noen skjenkebevilgning (eller har de det ?)

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hva bør man fortsette med denne gangen, hva kan kuttes ut, hva må gjøres bedre?
I.o.m. at jeg synes forrige NPC var helt kanoon, så har jeg bare noen momenter:
- Strøm til alle maskiner
- Merking av maskiner med Eier / kontaktinfo ?
- Bedre annonsering av maskiner som er til salgs (lapp med kontaktinfo, prisantydning etc.).
- Jeg føler også litt for en eller annen form for <i>"unger-i-fri-dressur"</i>-begrensnings greie (typisk <i>"barn kun i følge med voksne"</i> eller inngangspenger ?)
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen
http://www.timeexpander.com[/size]

Arnie
Flipperkonge

Post by Arnie » 02 Jan 2004 16:08

Som nevnt tidligere har det vært planer om å arrangere en flipperutstilling ved Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum i Trondheim. Forslaget fra Trondheim Pinheads har nå vært behandlet i museets styre, som har sagt et entusiastisk JA til en slik utstilling.

Det har vært litt frem og tilbake med tidspunktet, men flipperutstillingen er nå berammet til perioden påske-sommer 2005. Utstillingen blir satt opp i hovedhallen, og museet er sentralt plassert i Munkegata rett nedenfor Nidarosdomen.

Dette er derfor en ypperlig anledning til å infisere flere av byens befolkning og det øvrige Norge med flipperdilla. Det er også en fin mulighet til å gjøre flipper mer "stuerent" - ikke bare en underholdningsautomat men det "piece of art" en flipper er. Flipper kan bli finkultur, folkens!

Slik jeg ser det ville det vært supert om man kunne legge inn et Norgesmesterskap eller en landskamp Norge-Sverige som en del av utstillingen. Derfor er det ikke helt gunstig å kjøre NPC2004 i Trondheim, men kanskje heller drøye til NPC2005 og ha dette arrangementet som en avslutning av flipperutstillingen.

Kanskje det er andre steder som heller kunne ta NPC2004?
Synspunkt?

Arnie
Arnie

hansj
Flipperhøvding

Post by hansj » 02 Jan 2004 16:58

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Som nevnt tidligere har det vært planer om å arrangere en flipperutstilling<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jeg hadde forsåvidt denne i bakhodet jeg også, men det er jo lenge til 2005. Når jeg tenker meg litt om, så vil kanskje et Trøndersk NPC2004 kunne slå beina under utstillingen i 2005 (skyter kanskje litt for ofte fra hofta...).
Ellers, så antar jeg at det var såpass mye jobbing med forrige arrangement at Christian & co gjerne ser at noen andre tar neste NPC, men det er mulig jeg misforsto. Kanskje dere tar jobben en gang til hvis dere får litt mer hjelp til sjauing etc. enn dere fikk sist ?
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 02 Jan 2004 17:52

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by hansj</i>
<br />Kanskje dere tar jobben en gang til hvis dere får litt mer hjelp til sjauing etc. enn dere fikk sist ?
Det støtte på mange utfordriner sist gang og etter å ha lest det som har vært sagt i ettertid tror jeg jeg ikke tar munnen for full når jeg sier at de fleste ikke har den fjærneste anelse hvor mye arbeid som lå bak. Selv deltok jeg 100% av tiden og det er jeg faktisk alene om. Vi hentet inn flippere fra over alt for å få flest mulig titler, og det varierte hvem som bistod meg med dette. Mye skulle også leveres tilbake kort tid etter avslutning og her var jeg enda mere alene om alt.

Noen få tok faktisk med seg spill, men langt ferre enn antatt. Her er mye av kjernen. Hvis jeg hadde kunnet konsentrert meg om en 10-20 spill jeg skulle ha kontroll på og de resterende 30 var tatt hånd om av andre så ville det ha vært en ganske annen situasjon for min del.

Å arrangere på nytt er jeg helt klar åpen for men da trenger vi hjelpere som forplikter, også når alt skal ryddes sammen igjen. Det hele må prosjektstyres langt bedre og den oppgaven kan jeg gjerne ta. Vi behøver også flere som forplikter å bidra med sine egne spill, med det mener jeg også levere og hente igjen. Dessuten trenger vi å la arrangementet strekke seg over minst en dag ekstra.

Forøvrig er jeg fortsatt imot å forsøke å skvise vekk "de slitsomme drittungene" da dette er vår neste generasjon flipperspillere. Hvor skal de ellers lære seg å like flipperspilling.

Jeg ønsker også at vi kanskje kan få til noe dette året. Hvor, når, hvordan har jeg ikke klare meninger om.

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Post by placenta » 02 Jan 2004 19:07

For å si alt i en enkelt setning; <i>Uten Are ville det aldri kunne blitt noe NPC2003</i>. Hans arbeide, innsats og stå-på-vilje er så prisverdig og imponerende at det vanskelig kan forklares.

Hvorvidt et eventuelt NPC2004 vil slå beina under den nevnte utstillingen er jeg ikke like sikker på - snarere tvert imot. Men samtidig har jeg forståelse for at det kan bli litt vel voldsomt å arrangere både trøndersk NPC2004 og en utstilling i 2005.

Fordelen med å arrangere NPC2004 i Trondheim er at det er en høyere tetthet av maskiner, en større kjerne av "hardcore" entusiaster som kan bidra med arrangering og ikke minst; Trondheim er tross alt flipperens norske hovedstad :D

...kanskje kan et NPC2004 stimulere opp under interessen til potensielle flipperfreaks som senere vil være ENDA mer entusiastiske og gira på å komme seg til utstillingen?
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

hansj
Flipperhøvding

Post by hansj » 03 Jan 2004 00:19

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Det støtte på mange utfordriner sist gang og etter å ha lest det som har vært sagt i ettertid tror jeg jeg ikke tar munnen for full når jeg sier at de fleste ikke har den fjærneste anelse hvor mye arbeid som lå bak.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hmm, håper det ikke er jeg som har formulert meg sleivete her. Det var ihvertfall ikke intensjonen. Hvis det er noen trøst, så er jeg smertelig klar over hvor mye som ligger bak et slikt stunt. Tror det er flere som er ganske så imponert over hva dere klarte å få til. :)

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Noen få tok faktisk med seg spill, men langt ferre enn antatt. Her er mye av kjernen.
...
Å arrangere på nytt er jeg helt klar åpen for men da trenger vi hjelpere som forplikter, også når alt skal ryddes sammen igjen<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Dette er argumenter for å starte planleggingen veldig tidlig. Det er mye enklere for folk å forplikte seg hvis de har konkrete datoer å forholde seg til i god tid før arrangementet.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Forøvrig er jeg fortsatt imot å forsøke å skvise vekk "de slitsomme drittungene" da dette er vår neste generasjon flipperspillere. Hvor skal de ellers lære seg å like flipperspilling.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jeg er ikke imot at unger får spille på maskinene, men jeg ønsker at det skal skje i kontrollerte former. :twisted:

:)
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen

Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Post by Pondus » 03 Jan 2004 02:01

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Kanskje det er andre steder som heller kunne ta NPC2004?
Synspunkt?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hva med et dobbelt arrangsemang? Ett i Oslo/omegn og ett i Trondheim?
Det ville jo trekt mer mennesker totalt, og kanskje også fått mer omtale.
I tillegg kunne det jo gått an å hatt en konkuranse hver med premie til vinneren på hvert av stedene. Og en intern konkurranse mellom Oslo og Tronheim (oss på forumet imellom)

Flere meninger om dette???
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

twarr
Flipperhøvding
Highscore TAG: AVS

Post by twarr » 03 Jan 2004 02:17

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hva med et dobbelt arrangsemang? Ett i Oslo/omegn og ett i Trondheim?
Det ville jo trekt mer mennesker totalt, og kanskje også fått mer omtale.
I tillegg kunne det jo gått an å hatt en konkuranse hver med premie til vinneren på hvert av stedene. Og en intern konkurranse mellom Oslo og Tronheim (oss på forumet imellom)

Flere meninger om dette???<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Dette er det jeg mener om det:

1. Tenk alt slitet det er med å arangere på _1_ plass, og da kan ikke trønderne hjelpe de fra Oslo eller omvendt...
2. Flipperene (og menneskene :) ). Det er meningen å ha mest mulig flippere på en plass? Greit nok at det er mye flippere i Oslo og mest i Trondheim, men det er vel bedre å ha disse samlet ?
3. Vi som ikke bor i Oslo eller Trondheim - hva skal vi velge? Klart vi vil være med på begge arangemange - både i Oslo og Trondheim, men det er da ikke lett å velge mellom slikt!
4. Nytten? MIN mening er at det er bedre å samle det på en plass....

Dette var MINE meninger om emnet.... :)
Deal with the devil at your own risk... in the Twilight Zone.

kmskr
Flipperhøvding

Post by kmskr » 03 Jan 2004 13:53

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by twarr</i>
3. Vi som ikke bor i Oslo eller Trondheim - hva skal vi velge? Klart vi vil være med på begge arangemange - både i Oslo og Trondheim, men det er da ikke lett å velge mellom slikt!

Jeg er veldig enig med Twarr, pga veldig uheldige omstendigheter fikk jeg ikke delta på forrige års treff - men dette året SKAL jeg og jeg vil nå si at det ville være synd å dele dette.

Nå som noen har fått en del erfaringer, burde det være veldig lettere å fordele arbeidet mellom flere slik at arbeidsmengden ikke blir så stor på enkelte. Når man har små erfaringer med å ordne et slik arrangement vil det føre til at mye arbeid faller på de som organiserer.

Jeg stemmer for et nytt i NPC i Oslo, og at Trondheim "får" neste. Uten tvil vil dette fremme flipperinteressen i vårt lille land.

Jeg ville kanskje prøvd å flytte NPC til våren i steden.
Er det mulig å bruke samme sted, eller er de som var der veldig missfornøyde med stedet?
LOTR is in the house!!!

Thomas
Flipperjomfru

Post by Thomas » 04 Jan 2004 01:03

Og nå skal jeg ødelegge helgefreden med mine meninger :D

Hvorfor skal vi flytte på NPC hvert år? Vi burde finne ett sted, og arrangere NPC der, om dette er Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, whatever, det skal jeg ikke bestemme, men jeg må si at jeg føler for at Trondheim kanskje er naturlig (tror tettheten av flippere er størst her?).

Hvis man ser på andre messer/happenings av størrelse; TG, Aqua-nor, Nor-fishing, osv, så holder de seg på samme sted, og blir bare større. Folk legger merke til messene, og etterhvert som det blir "vanlig" at det er en slik messe, så øker interessen.

Vel, det var mine to cent...
Thomas

Williams
Flipperkonge
Highscore TAG: JAA

Post by Williams » 05 Jan 2004 14:15

Når vi nå har begynt idémyldringen rundt neste NPC er det naturlig å først understreke at NPC 2003 var vellykket. I ettertid ser vi at det er noe som kanskje burde vært gjort annerledes, men dette er bare små justeringer! Samtidig må vi også huske at dette var aller første gang det ble arrangert, og at det alltid vil være noen barnesykdommer de første årene.

Stedsvalg

Hvis Trondheim velges, faller sannsynligvis Vendcomatics tilstedeværelse bort. Dette vil være negativt mhp. at det vil være vanskeligere å skaffe nye maskiner til arrangementet. Bjørn Tore (automater.no) regner jeg med vil være tilstede, men hva med flipperspill.com? Når det gjelder lokalisering i Trondheim, vil ikke Fossegrenda bli noe usentralt? I så fall tror jeg vi må spørre oss om hvem vi arrangerer NPC for – kjernen i flipper-Norge eller for flest mulig folk.

Det har også blitt snakket om behovet for alkoholservering. Hvis dette ikke er et must har vi i alle fall flere lokaliteter å velge i. Bakgrunnen for at jeg sier dette er ikke at jeg er medlem av Juvente ;-) men at jeg fikk inntrykk av at det ikke ble drukket mange halvlitere under forrige arrangement.

Lokalet i Sandvika er etter min mening veldig bra. Tror det derfor vil bli vanskelig å finne et bedre sted. Hva er tilbakemeldingene fra Bærum Bowling, vil de eventuelt huse et nytt NPC hvis det legges til Oslo?

Når det gjelder barns tilstedeværelse, forstår jeg ikke at dette er noe problem. Ved et par anledninger kom jeg over personer som behandlet maskiner hardt. Det var da like før jeg sa i fra om at dette er private spill tilhørende flipper- og samleentusiaster og at de derfor bør behandles pent. Men hvem var disse ”misshandlerne” barn? nei det var <u>voksne folk.</u>

Placenta nevner at Trondheim har en høyere tetthet av maskiner og en større kjerne av entusiaster. Dette har han sikkert rett i. Når det gjelder antall entusiaster i Trondheim er det ingen tvil om at det er bedre når vi er flere som deler oppgavene. Når det gjelder tilgang på maskiner, trengs det etter min menig ikke flere enn i Oslo. Det som er mer viktig enn antall maskiner, er i hvilken stand de er i. Heller 20 maskiner i toppstand, enn 50 halvt fungerende. På tross av dette vil det allikevel bli noen maskiner som ikke er helt i 100 siden noen bringes med for salg og kanskje ikke er shinet. Som nevnt tidligere er det også viktig med informasjonsmerking av hver enkelt maskin og at de som er ansvarlige for arrangementet bærer effekter slik at alle vet hvem som er crew.
--
Jørund

Arnie
Flipperkonge

Post by Arnie » 05 Jan 2004 15:29

Et spørsmål: Det er utvilsomt et lite løft å arrangere NPC, og det er også slik at ambisjoner og omfang har en tendens til å vokse. Vi er ikke så stort miljø i Norge foreløpig - kanskje tar vi oss vann over hodet hvis vi legger opp til et årlig arrangement? Er det nok med å arrangere annethvert år og la NPC alternere mellom Oslo og Trondheim? Dvs. at neste NPC blir i 2005 i Trondheim, kombinert med flipperutstilling?

Arnie
Arnie

oyvindmo
Sjæf!
Highscore TAG: OMO

Post by oyvindmo » 05 Jan 2004 15:43

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Når vi nå har begynt idémyldringen rundt neste NPC er det naturlig å først understreke at NPC 2003 var vellykket.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

:-)

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">I så fall tror jeg vi må spørre oss om hvem vi arrangerer NPC for – kjernen i flipper-Norge eller for flest mulig folk.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nettopp det er et spørsmål som har ligget og kvernet i bakhodet mitt i det siste. Et av hovedpoengene med NPC var, og er, å gjøre flipperspill mer synlig. I så måte kan man si at målet er at NPC skal være et stort og sentralt plassert arrangement, med så mange flippere og besøkende som man kan.

Dette er greit å ha som mål, men min oppfatning er at vi ikke er helt klare til å ta imot de helt store massene ennå. For å få et vellykket arrangement, må omfanget holdes på et overkommelig nivå så arrangørene har overskudd til å gjøre jobben sin godt.

På NPC 2003 var vi ambisiøse: Vi ville ha på plass så mange flippere som mulig. Jovisst var det fantastisk å se så mange flippere samlet på ett sted, men det var altfor tungt for arrangørene både før og etter arrangementet.

På NPC 2003 var det til enhver tid mange flippere som sto ubrukt, enten fordi de ikke fungerte, eller ikke minst: fordi det tildels var flere flippere enn folk tilstede. Selv om det var mange folk innom i løpet av arrangementet, var det klart at det var _mer_ enn nok flippere. Vi flipperentusiaster vet at forskjellige flippere er forskjellige, og at det dermed er en stor verdi i å ha mange ulike å spille på, Andre folk kunne derimot finne på å gå fra NPC 2003 med en oppfatning om at det var et mislykket arrangement, i motsetning til dersom det hadde vært spillere og tilskuere rundt alle spillene.

Jeg tror vi bør bestemme oss for hvor mange flippere vi vil klare å få på plass og holde styr på (f.eks. 4-5 flippere pr. person som arrangerer), og heller la det bli små køer og trengsel rundt spillene. Min mening er at vi da vil få et mer sosialt, mindre arrangør-knekkende og generelt mer spennende arrangement, der folk virkelig får følelsen av å ha vært med på noe levende og spennende, noe de vil fortelle sine venner om i ettertid.

(Sånn, ned av såpekassa med meg.)
Pinball Parts Search: http://www.moll.no/pinball/parts/ - - Pop Bumper: http://popbumper.no/

hautho
Flipperkonge

Post by hautho » 05 Jan 2004 23:20

Fra tenkeboksen.
Selv om jeg ikke var tilstede på NPC i Oslo, syns jeg det er interessant å følge diskusjonen her på forum.
Er nok enig i at kvantitet ikke er et mål i seg selv.
Kunne vert artig med spredning i type flippere også, f.ex. noen fra 60-70- tallet og oppover.
Om det ble kø ( noe vi kan håpe på )blir det jo tid til mer sosialt samvær også. Kansje litt stoler og bord med info om flipper?
Litt posters og flyers på veggene ?
Syns også at den tilbakemeldingen som fremkommer etter flipperhappening hos Asphjell, borger for å bringe inn litt av denne stemningen i den grad dette er mulig på en åpen dag.
Hadde vøre steikje moro med nøkre snertne jenter med 60 talls-habitt rundt en el.mek Captain Fantastic !!
:D
hautho

Pondus
Flippernisse

Post by Pondus » 06 Jan 2004 00:23

En ting jeg savnet på NPC var bannere med internett adresser
Som Spilledilla flipperspill ol.

Litt synd at vi ikke ble med på tv/nyhetene. Er det ingen som har gode kontakter innenfor media som kanskje kunne hjelpe??

hansj
Flipperhøvding

Post by hansj » 06 Jan 2004 01:25

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Kunne vert artig med spredning i type flippere også, f.ex. noen fra 60-70- tallet og oppover.
Enig ! Selv har jeg eks. aldri spilt på en ren elektromekanisk flipper, og kun et fåtall tidlige "solid state"-maskiner (d.v.s. 80-talls). Hadde vært kjempemoro med flippere fra flere tidsepoker på NPC. Men hvor mange eldre fungerende flippere er det i omløp ?
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 06 Jan 2004 10:44

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by hautho</i>
<br />Kunne vert artig med spredning i type flippere også, f.ex. noen fra 60-70- tallet og oppover.
Vi var veldig nærme å klare dette faktisk. Vedkommende ble dessverre for syk til å gjennomføre det. :?

automater
Flipperkonge

Post by automater » 04 Feb 2004 13:09

Puuuhhh.
Her var det mange bra meninger å tenke gjennom ,og jeg har da selvsagt noen jeg også .
Først , Vendcomatic trenger ikke å være present , grunnen til at Vidar var på forrige NPC skyldtes premieren på T3 ,og uten tvil så kan nok det trønderske miljøet trylle frem f.eks Lars Berg , "gammelgutta" fra Stigum ,Frank Berg etc. så det skulle ikke mangle på automatkjennere fra innsiden.
Det bør kanskje gå over 1 helg ,altså 2 dager ,følte at det ble litt knapt i Oslo og jeg er hjertens enig at innslaget av flipperrelatert stuff burde vært større , her var det vel Flipperspill.com som hadde en salgsstand ,noe som er et must på et slikt arrang.
Jeg kan nok bidra med gammelflipper ,kanskje en 8-10 stk. ,også noe nyere.
Og ang . kunstindustrimuseet`s planer så vil nok dette gi deres utstilling et løft ,ikke det motsatte .

Bjørn Tore

Pondus
Flippernisse

Post by Pondus » 15 Jun 2004 01:18

Jeg har begynt å lure litt. Blir det noe NPC2004?
Hvis det blir et i oslo/omegn tror jeg at jeg stiller med flipper denne gangen.

Håper vi får litt bedre mediadekning denne gangen. Tenker spesielt på tv. Er det ikke noen som har noen gode kontakter her da???

RoXQi3x
Flipperfrelst

Post by RoXQi3x » 15 Jun 2004 10:34

Ser litt stygt ut med null respons mellom 4/2 og 15/6, gitt. Synd, for NPC funket det, jeg er en av dem som neppe ville drevet med flipper i dag hvis jeg ikke hadde vært der.

Kanskje en ide til neste runde, når det måtte bli, at vi sier hva vi kan bidra med i stedet for hva vi ikke kan? Gitt det blir på høsten, kan jeg stille med noen pins (hvis Pablo kjører vel å merke), men utover selve arrangementdagen/kvelden før vil jeg nok ha begrenset med tid.
--
RoXQi3x
"Don't hate the the player, hate the game"

Locked