Mars 2008: Star Wars (Data East, 1992)

Her kan du til enhver tid diskutere den automaten som er "månedens automat".
Locked

Gi terningkast til Star Wars (Data East, 1992)

Poll ended at 01 Apr 2008 14:43

1 - Skrot fra ende til annen!
0
No votes
2
3
30%
3
1
10%
4
3
30%
5
2
20%
6 - Verdens beste flipper (nest etter Popeye, såklart)
1
10%

Total votes: 10

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Mars 2008: Star Wars (Data East, 1992)

Post by placenta » 13 Mar 2008 14:43

Beklager at det har tatt litt tid denne gangen, men månedens flipper i mars 2008 er Star Wars (Data East, 1992).

Denne flipperen er bekreftet produsert i 10400 eksemplarer. Flipperen er laget på lisens fra Star Wars-sjefen sjøl, og designet av John Borg. Alle tekniske detaljer kan du lese hos IPDB: http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=2358 (her finner du også mange deilige, deilige bilder av maskinen).

Min mening; En ganske ”tidstypisk” Data East-maskin fra denne perioden. Ekstremt fengende tema og fine ”toys” på spillebrettet. Synes imidlertid at R2-D2 og Deathstar blir litt i overkant dominerende. Data East fikk etter hvert en lang tradisjon med å bytte ut tradisjonell utskyter med knapper og ymse spaker. Selv liker jeg best ”tradisjonell” utskyter. Star Wars har slags ”spake anretning” som jeg ikke har helt sansen for.

Kabinettet: Hvorfor har de brukt så mye blåfarge?? Star Wars skal være sort, tøft og mystisk. Ikke blått.

Hva synes du om Star Wars-flipperen fra Data East? Kjør debatt!
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

madman
Flipperhøvding
Highscore TAG: RJ

Post by madman » 13 Mar 2008 14:50

Vanskelig å vurdere denne da jeg aldri har spilt på denne maskinen selv om jeg er starwars fan :o

Liker topperen på denne ihvertfall

rebnord
Flipperhøvding
Highscore TAG: REB

Post by rebnord » 13 Mar 2008 18:49

Nå er vel ikke jeg den rette til å diskutere denne flipperen da jeg er i overkant SW fan(atiker). Har jo tross alt ett rom fullt av SW stæsj :P

Som Star Wars fan så er jo denne et must i samlinga. Den er min første flipper, og en jeg vil beholde i lang lang tid.
Som en del andre filmbaserte flippere så er lydeffekter fra filmen en stor del av opplevelsen. På SW er dette gjort meget bra.
Utseedemessig er den også bra. En kul topper. Transliten er en av de peneste jeg vet om, og kabinettet, tross blåfargen, er stilig.
Grunnen til at jeg bare gir denne en 5'er er at den er for lettspillt. Med det mener jeg at det er for lite å gjøre. Du har ett par missions som the force og empire, men disse blir for små. Utover de så er det bare å kjøre multiball og ramper for å samle poeng.
Typisk for en filmflipper så er det vel en fordel om du liker filmen(e) fra før av.

Henrik
-DM-SW-
-Strikes and Spares-

Corvette8
Flipperfrelst

Post by Corvette8 » 24 Feb 2009 15:47

Denne er i samlingen. Et must for Star Wars fans, kul R2D2 og Death Star!
Men i lengden blir spillet for repetitivt, ramp, ramp, ramp, death star, ramp, ramp, ramp, death star.... Dere skjønner....
Dessuten er det utrolig rart å spille Data East etter Williams eller for den saks skyld Bally.
Data east virker MYE mer uferdig, kula hopper og spretter hit og dit, over vegger osv. Hvis DE er en Hyundai så er Bally Toyota og Williams BMW, så kan dere selv velge hvordan det skal tolkes!

Mvh John

P.S. Byttes gjerne i i Tommy, mitt er nyshoppet! D.S.
Corvette / Indiana Jones / Star Wars DE /Cruis'n USA / Cruis'n World / Bally Circus / Rock-Ola 478 Mystic / Crazy Taxi / Grand Prix Star

Locked