Februar 2008: Star Trek The Next Generation (Williams, 1993)

Her kan du til enhver tid diskutere den automaten som er "månedens automat".
Locked

Hva synes du om Star Trek: The Next Generation-flipperen?

Poll ended at 01 Mar 2008 01:00

Beam me up, Scotty! Jeg elsker den!
4
16%
Synes absolutt den er bra, men den mangler "det lille ekstra".
10
40%
Den er middels bra.
4
16%
Den har sine øyeblikk, men jeg foretrekker Popeye.
3
12%
Misliker den. Både temaet og flipperen er kjedelige greier.
0
No votes
Har aldri prøvd den.
4
16%

Total votes: 25

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Februar 2008: Star Trek The Next Generation (Williams, 1993)

Post by placenta » 05 Feb 2008 01:00

Månedens flipper ruller videre, og denne måneden er viet til Star Trek The Next Generation. Flipperen ble produsert i 11728 eksemplarer, og er designet av Steve Ritchie. Mer om denne flipperen + bilder kan du se på IPDB: http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=2357

Flipperen sies å ha en "secret video mode". Noen som kan fortelle litt mer om denne?

Selv synes jeg ST:TNG er en herlig flipper. I begynnelsen appellerte den ikke nevneverdig til meg, mye på grunn av mine begredelige spilleferdigheter og det faktum at spillebrettet kan oppfattes som relativt "åpent". Etter hvert fikk jeg sansen for maskinen, og den "vokste" i mine øyne over tid. Er ikke spesielt tilhenger av temaet - men det får heller være. Kanskje flipperen vil oppleve en liten oppsving når den nye Star Trek-filmen kommer om et års tid?

Så, hva synes dere om ST:TNG? Kjør debatt!
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

Replay Hunter
Flipperhøvding
Highscore TAG: F N

Post by Replay Hunter » 05 Feb 2008 01:55

Er vel litt inhabil, iogmed at jeg er Trekkie-Fan, men digger flipperen! :)

Veldig Star-Trek tro, med tanke på missions, lyd og musikk. Har den i samlingen, og har vel erfart at denne apellerer bra til hvermannsen i forhold til feks. Twilight Zone. Mulig det kommer av den "åpne" og oversiktlige playfielden, men jeg tror nok det hjelper at den har bevegelige kanoner også. :P Kompiser og onkelbarn spiller oftere på Star Trek og Terminator 2, enn på Twilight Zone og Fish Tales feks.

Star Trek har også bra lysshow i attract-mode, sammen med videoer på displayet.

Secret video-modes ja.. Man kan, ved riktig tastekombinasjon, spille poker med Commander Riker eller spille et slag "Krakout." Dvs.styre en sprettende ball mot en samling klosser, ved hjelp av en pinne.
Man får ikke like mye poeng som ved vanlig video-mode (shuttle), men artig å prøve en gang iblandt.

Star Trek blir nok aldri solgt. :)

ENERGIZE!!!
TZ - WH2O - IJ - STTNG - T2 - FS

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Post by placenta » 13 Feb 2008 16:03

Liten interesse for å diskutere ST:TNG?

:)

Ifølge Jørunds Stigum-research, skal det ha blitt tatt inn 31 av denne til Norge i sin tid. Hvor mange av disse har vi fortsatt i landet, tro? Hvem har'n i samlingen her inne?
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

mads_m
Flipperguru

Post by mads_m » 14 Feb 2008 10:39

Jeg er ikke fan av serien, og derfor heller ikke temaet. Kanskje har jeg ikke spilt den nok til å kunne uttale meg for skråsikkert, men jeg tar heller et par kuler på en gammel Star Wars. :D

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 14 Feb 2008 11:28

Jeg er heller ingen "Trekker", men jeg har hatt to ST:TNG. Jeg har de ikke lengre. Gang nummer to var fordi det var en grei bytte-deal.

Syntes ikke spillet byr på de helt store tingene, alle modes er på mange måter like og består i å treffe de samme rampene eller hullene. I tillegg kommer de etter hverandre, ikke samtidig.

Musikken og lydene er faktisk også litt kjedelig, jeg tror man trenger vibrasjoner i Star Trek - fan - musklene for å mene noe annet.

Williams
Flipperkonge
Highscore TAG: JAA

Post by Williams » 16 Feb 2008 00:02

placenta wrote:Liten interesse for å diskutere ST:TNG?

Ifølge Jørunds Stigum-research, skal det ha blitt tatt inn 31 av denne til Norge i sin tid. Hvor mange av disse har vi fortsatt i landet, tro? Hvem har'n i samlingen her inne?
Jeg har en Star Trek Next Gen. Dette er jomfruflipperen min, kjøpt i 2002. Er ingen Trekkie og liker flipperen sånn rimelig bra. Spillet har mye "ekstra" skjult i ROMene med Breakout og pokergreia som hovedpunkter. Mener også det var i en av TOP-filmene med Shaggy hvor han viste noen secrets fra spillet.
--
Jørund

genpop
Flipperfrelst

Post by genpop » 26 Feb 2008 23:37

Jeg gikk glipp av avstemningen på TAF. Det var faen.

Men ok, jeg har en ST-TNG også, og jeg må si at den er blant mine all time favoritter sammen med TAF, TZ og faktisk JP.

Digget kanonene rått da jeg spilte ST-TNG på Garage i Bergen på 90-tallet, og som evig Sci-fi fan er jo temaet en klassiker.

Maskinen er bare gøy å spille.

Eneste som drar den litt ned for meg er at den er litt preget av 'poeng-inflasjonen' som preget flipperne utover 90-tallet. Ikke den verste i klassen, men likevel.

Locked