Januar 2008: The Addams Family (Bally, 1992)

Her kan du til enhver tid diskutere den automaten som er "månedens automat".
Locked
placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Januar 2008: The Addams Family (Bally, 1992)

Post by placenta » 18 Jan 2008 16:22

Etter en lang periode med opphold, drar vi nå i gang ”månedens flipper” igjen!

Månedens flipper Januar 2008 er The Addams Family. Flipperen ble lansert i mars 1992. Den er designet av Pat Lawlor og Larry DeMar. Du finner alle detaljer om flipperen samt store mengder bilder på IPDB.org: http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=20

The Addams Family er en av de flipperspillene som troner høyest på ”må ha”-listen hos mange samlere. Den er også en av de flipperspillene som det er produsert flest av, hele 20.270 eksemplarer.

The Addams Family ble produsert på nytt i 1994, da i en såkalt Gold Edition: “In 1994, The Addams Family was put back in production with a special run of 'Gold Edition' machines to commemorate the machine becoming the best selling machine of all time. These machines had many more Gold accents, such as the metal ramps, gold legs and bolts, gold lettering, the vault plastic, the bumper caps and Thing's box. Each "Gold" machine includes a certificate signed by the members of the design team and a gold plate on the lower right front of the machine containing the machine number.”

Hva synes du om The Addams Family? Kjør debatt!
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

Pondus
Flippernisse
Highscore TAG: PON

Post by Pondus » 18 Jan 2008 17:36

Kjapt og greit:

Jeg synes det er en bra og godt gjennomført flipper. Men når det er sagt er ball-tiden extremt lav på TAF og det synes jeg at ødelegger en del desværre.
Oppbyggingen av lys og lyd når det blir multiball er fortsatt noe av det tøffeste jeg vet om innenfor multiballer på flipperspill. Nå har jeg solgt min, men jeg kunne godt tenke meg en ved senere anledning.

Andre kule ting som er verdt å nevne er Thing, Thing flips, The Power og også den lille effekten at flipperne slår i takt med knipsingen i musikken ved endt ball bonusen.
Proud owner of Addams Family, Cactus Canyon, Tales Of The Arabian Night,
Flintstones, Roadshow and some slot machines/arcades

Badman
Flipperfrelst
Highscore TAG: DAD

Post by Badman » 18 Jan 2008 18:16

Veldig flott at Månedens flipper er tilbake!
Last edited by Badman on 23 Jan 2008 22:17, edited 1 time in total.
Nyter: MMR, AFM, MB, SC, Flash Gordon, Fathom
Ønsker: Transporter the Rescue, BBB, MM
Selger: Fathom, Safe Cracker -> http://www.pinballowners.com/aeon
Satt fri: CV, CC Continued EE, Popeye, NGG, TZ, IJ, STTNG, ToM, 3x JD, 2x TSPP, TftC, A13

rebnord
Flipperhøvding
Highscore TAG: REB

Post by rebnord » 18 Jan 2008 19:09

Må jo si at jeg er utrolig fornøyd med å ha denne i samlinga. Som Pondus nevner så er multiball showet jævli bra. En annen ting jeg liker er bruken av kommentarer fra filmen. Jeg liker godt flippere med tema fra film og har flere, men ingen av de har så bra bruk av film effekter som denne.
Jeg synes også at den er engasjerende. Du lever deg litt mer inn i denne flipperen enn mange andre.

Henrik
-DM-SW-
-Strikes and Spares-

mads_m
Flipperguru

Post by mads_m » 18 Jan 2008 21:54

Så rart at akkurat denne skulle bli månedens flipper, og i dag! :D
I det siste har jeg ikke tenkt så mye på flipper, men det er ikke mer enn et par timer siden jeg dagdrømte om bakglasset på TAF og hvor vakkert det er.
Mitt TAF har, som mange av spillene mine, fått litt for lite kjærlighet siden jeg fikk det, så det er virkelig på tide med en full shopping. :D

Addams Family er en av de titlene jeg spilte mest mens den stod utplassert, sammen TM:BOP, T2 og Cyclone. Jeg var faktisk så heldig å bruke noen kroner på akkurat mitt spill mens det stod utplassert, så det er ekstra morsomt å eie det nå. :D

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 18 Jan 2008 22:31

Jeg har jo akkurat shoppet ferdig min. Det er en late production vanlig TAF, men med en del gull-farge på kabinettet.

Dette er et av spillene jeg kjenner aller best, fordi det stod en TAF i umiddelbar nærhet når jeg var i millitæret. Derfor har jeg også ventet ganske lenge med å finne meg en, fordi jeg følte meg ganske ferdig med den veldig lenge.

MEN - nå er jeg glad den er i samlingen. Har installert gold edition software, men er ikke sikker på at jeg liker alle de små forandringene spesielt lydklipp og slikt. Det er ikke slik jeg husker TAF :D Men, men.. det er jo enkelt å gøre om senere.

are
Sjæf!

Post by are » 18 Jan 2008 22:32

Badman wrote: Høres det interessant ut for dere? I så fall kjører jeg på med noen publiseringer på http://X6.no/.
Veldig bra ide, ikke noe er bedre med litt publisitet og muligheten for å tiltrekke seg enda flere til hobbyen vår :)

madman
Flipperhøvding
Highscore TAG: RJ

Post by madman » 19 Jan 2008 18:34

Artig det med avstemming som er kommet med på det nye forum. Kom med mer sånt.

Addams er en artig og flott flipper som det er morro å spille på. Ungene liker denne også, og husker dialog i fra filmen når de spiller. Jeg liker også godt "Thing" og multiball på denne.

MAMUSKA

are
Sjæf!

Post by are » 19 Jan 2008 22:25

madman wrote:MAMUSKA
Du mener vel MAAMUSKAA
:D

OG.. mye annen moro

madman
Flipperhøvding
Highscore TAG: RJ

Post by madman » 20 Jan 2008 09:47

are wrote:
madman wrote:MAMUSKA
Du mener vel MAAMUSKAA
:D

OG.. mye annen moro
Nja noe sånt

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Post by placenta » 21 Jan 2008 17:16

Jeg har aldri helt fått "dreisen" på The Addams Family. Jeg liker temaet og musikken, og jeg husker flipperen fra den stod utplassert. Den klarte aldri å "fenge" nok til at jeg spilte mye på den - og det gjør den fortsatt ikke. Kanskje jeg rett og slett ikke har gitt den mange nok sjanser? (det må skytes inn at jeg er en temmelig middelmådig spiller, så mye av feilen ligger kanskje i at jeg rett og slett ikke er flink nok for Addams? :roll: )

Som jeg nevnte for Are på forrige treff; det forundrer meg at de ikke har tatt seg bryet med å dekorere "bokhyllen" og "The Thing" bedre. De framstår som to svære kladder på spillebrettet.
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

Locked