Månedens flipper, juni 2005 (spesialutgave!)

Her kan du til enhver tid diskutere den automaten som er "månedens automat".
Locked
oyvindmo
Sjæf!
Highscore TAG: OMO

Post by oyvindmo » 15 Jun 2005 12:08

Lenge hadde vi en føljetong her på Spilledilla med at vi plukket ut et flipperspill hver måned og oppfordret til diskusjon om den. På grunn av litt laber interesse droppet vi dette for en stund siden, men i dag dras konseptet fram igjen for å feire:

<b>Dette er tråd nr. 2000 på Spilledilla-forumet!</b>

Så, hva er vel da mer naturlig enn å velge <b>Black Knight 2000</b> som månedens flipper for juni 2005? :)

Fakta om Black Knight 2000:

* Produsert av Williams, 1989
* Designer: Steve Ritchie
* Artist: Doug Watson
* Lyd/musikk: Dan Forden / Brian Schmidt / Steve Ritchie

Mer info og bilder på IPDB: http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=311

Noen som har gode minner fra BK2K? Synspunkter? Bilder av sin egen BK2K? Spytt ut! :)
Pinball Parts Search: http://www.moll.no/pinball/parts/ - - Pop Bumper: http://popbumper.no/

Thomas
Flipperjomfru

Post by Thomas » 15 Jun 2005 13:12

Her er et bilde fra NPC, hvor Doug Watson og Arnie står ved BK2000:

http://www.langaas.org/gallery/npc2005/IMG_1110

(sånn apropos bilder :) )
Thomas

mads_m
Flipperguru

Post by mads_m » 15 Jun 2005 13:21

Mitt syn på BK2K er relativt negativt. Og å kritisere BK2K er jo omtrent som å banne i kirka i flipperkretser.. :)

Spillet har stilig musikk og tøffe lydeffekter, men jeg liker ikke den stiliserte, nesten fraværende playfield-kunsten.
I tillegg synes jeg ikke noe om playfield-layouten. Øvre playfield tar såpass mye plass at nedre playfield bare får et par loops. Og på øvre playfield skjer det heller ikke stort.
Generelt synes jeg spillet preges av store flater og lite moro. At det er kjappe loops hjelper ingenting.
..Og det er vel sikkert derfor jeg generelt misliker Steve Ritchie-spill. [:(!]

Nå blir sikkert noen irritert, men det må være lov å være uenig. Bring it on, jeg troller ikke. :)

Iogahguil
Flipperkonge

Post by Iogahguil » 15 Jun 2005 14:32

hm... må vel egentlig bare si meg enig med Mads..:oops:
[size=75]Erik
Ønsker: Medieval Madness
Tyggisautomat og Jukebox
Søker: Deler til Batman (Pf,overlay)[/size]

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 15 Jun 2005 14:40

Dere er bare misunnelige :p

Feeeeeet feeeeet lyd, og den er irritertende vanskelig å mestre, på en positiv måte. Det er liten plass på hver etasje, det gjør ballen mer uberegnelig. Har gamletass stående ved siden av (Black Knight) og må si jeg savner vanstre øverste flipper, men det er jo blant tingene som gjør den så vanskelig å mestre.

Edit: Øyvind ba om bilder også ja :)
http://gallery.pinball.no/are-gameroom/IMG_0067

Arnie
Flipperkonge

Post by Arnie » 15 Jun 2005 14:45

Jeg er ikke enig med Mads. Liker BK2K meget godt av flere årsaker: Meget stilig synes jeg - grafisk - kabinett og playfield og ikke minst bakglasset med speileffekt. Det er et enkelt spill og passer derfor meg som er en enkel spiller.

Dette skrev jeg på SFS-forumet for to år siden:

"Jeg er også blitt en tilhenger av raske spill og Steve Ritchie, og liker No Fear meget godt. Bumpers virker som bremser på et flipperspill, og jeg synes det er befriende med et spill uten slike der du bare kan la kula rase av gårde.

Jeg har også en Black Knight 2000 (mitt favorittspill), som etter min mening er et hakk raskere enn No Fear. Vel og merke på nedre spilleplan. Mange mener at BK2K er mest interessant på øvre playfield, men jeg foretrekker den intime "racerbanen" på nedre playfield. Nærmest en konsentrert utgave av No Fear. Du kan få noen sinnssyke, fartsfylte kulebaner her (looping the inlanes f. eks). Kula er lett å miste, men med et hjemmespill på Free Play er det bare å trykke START igjen."

Hva som er favorittspillet skifter nok litt over tid, men Black Knight vi alltid ha en spesiell plass i min samling.

Jeg må legge til at det skuffet litt - økonomisk - på NPC2005. Jeg hadde trodd at BK2K skulle spille inn ganske bra, men blant mine utplasserte spill kom det meget langt ned på lista. Kanskje Mads og Erik er mer i takt med folkemeningen enn jeg liker å tro?

Arnie
Arnie

Iogahguil
Flipperkonge

Post by Iogahguil » 15 Jun 2005 15:33

Det skal sies at lyden er god!
Jeg liker lyden i BK2K og bakglasset er pent, men som Mads sier så er det ikke den flipperen jeg helst spiller på...
[size=75]Erik
Ønsker: Medieval Madness
Tyggisautomat og Jukebox
Søker: Deler til Batman (Pf,overlay)[/size]

are
Sjæf!
Highscore TAG: ARE

Post by are » 15 Jun 2005 15:49

Arnes cashboks overrasker meg ikke, og gjenspeiler nok det at den er er vanskelig å mestre. Husker dette godt fra den stod ute, den var så vanskelig at jeg heller spilte noe annet. Men nå som jeg har fri tilgang til den stiller det seg ganske annerledes. Nå kan jeg ta meg tid til å gjenne den, og lære et og annet triks som gjør at den ikke er så vanskelig å mestre lengre.

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Post by placenta » 15 Jun 2005 15:49

Siden jeg er en relativt middelmådig spiller så er Black Knight 2000 en flipper med fin appell til meg. Den er forholdsvis enkel å forstå men krever samtidig full konsentrasjon fra spilleren. Har sansen for tidligere nevnte backglass med speil og tøff design, samt at lyden er knalltøff. Terningkast 5.

Øyvind; Bilde av deg på BK2000 hos Arnie her: http://www.spilledilla.com/visArtikkel.asp?id=75

-Christian
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

hansj
Flipperhøvding
Highscore TAG: HJG

Post by hansj » 15 Jun 2005 22:34

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by madsjm</i>
<br />Mitt syn på BK2K er relativt negativt. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Kan bare konkludere med at du ikke har opplevd "Kings Ransom"...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Og å kritisere BK2K er jo omtrent som å banne i kirka i flipperkretser.. :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jepp...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Spillet har stilig musikk og tøffe lydeffekter,<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jepp...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
men jeg liker ikke den stiliserte, nesten fraværende playfield-kunsten.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Filistiner !
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">I tillegg synes jeg ikke noe om playfield-layouten. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Se over
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Øvre playfield tar såpass mye plass at nedre playfield bare får et par loops. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Øy ! Lightning wheel, Double Knights Challenge, U turn, B L A C K K N I G H T, Magna Save, Skyway, Kickback, Extra ball, hurry up ?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Og på øvre playfield skjer det heller ikke stort.
Øy ! W A R , Skyway loop, Drawbridge, Ransom, multiball lock, bonus multiplier, pop bumpere ?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Generelt synes jeg spillet preges av store flater og lite moro. At det er kjappe loops hjelper ingenting.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Dø, Mads, dø !
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">..Og det er vel sikkert derfor jeg generelt misliker Steve Ritchie-spill. [:(!]
Se over
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Nå blir sikkert noen irritert,
Jepp...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">men det må være lov å være uenig.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Niks, ikke vedr. BK2K...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> Bring it on, jeg troller ikke. :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Du skal tvangsmedisineres og straffes hardt med kreativ bruk av plungere og powerdriverkort inntil du kommer til konseptene igjen !
[size=75]m.v.h.
Hans Jørgen
Dagens ønskeliste: POTC, AFM og 7 rette i lotto
http://www.timeexpander.com/blog[/size]

mads_m
Flipperguru

Post by mads_m » 15 Jun 2005 23:37

*ler og ler* :D:D:D

Locked