FLIK FLAK -veggflipper fra ca 1971

Her kan du diskutere alt som har med flipperspill å gjøre!
Post Reply
bamsefar1
Flipperkonge

FLIK FLAK -veggflipper fra ca 1971

Post by bamsefar1 » 04 May 2016 14:19

Hei kjente og ukjente brukerprofiler :wink:

Jeg har nylig fått satt istand en tysk veggmontert spilleautomat fra ca 1971. "FLIK FLAK", er udiskutabelt et flipperspill.
For å yte maskinen rettferdighet; må den sammenlignes med flipperspill fra samme æra.

Ballen skytes vertikalt opp i spillefeltet ved hjelp av en fjærbelastet hendel nederst til høyre.Det er to flipperknapper (selvsakt ;-) ) ; en på hver side av den utstikkende konsollen neders. Disse kontrollerer hver sin flipper.

Ballen kan kun "draines" på ytterst venstre og høyre side ( noe som er lett nok). Under spill; lander ballen på en av to fjærer nederst på spillefeltet. Fjærene er vinklet slik at ballen vil trille mot midten. Ved å trykke på flipperknappene på "riktig" tidspunkt; ift. hvor på fjærene ballen er; kan man bestemme hvor kula skytes. Ikke "ren bingo"; som de fleste andre veggautomater fra Tyskland og Storbritannia.

Utover heder, ære og poeng-score; kan man vinne ekstra liv/ credits.

Tror ikke det ble produsert mange slike maskiner. Vil tro at kompleksiteten gjorde de dyre tidlig på 1970-tallet. De få jeg vet om/ har sett foto av; er hele og pene. Tror de relativt få maskinene som ble produsert; ble tatt vare på opp mot våre dager; samt holdt en god kvalitet.

Vet at en kar på det svenske forumet har en maken. Ellers er dette en sjelden fugl. Vil veldig gjerne høre om det; om noen har sett makne/ tilsvarende typer maskiner.

Her er link til to youtube-videoer jeg har lagt ut av maskinen:

https://www.youtube.com/watch?v=WWzTv5vCwBM

https://www.youtube.com/watch?v=PXKrg5EhpZ8
Attachments
DSC02178.JPG
Flipperspill,veggspill,banditter,tradestimulators, live model steamengines

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Re: FLIK FLAK -veggflipper fra ca 1971

Post by placenta » 31 Aug 2016 10:31

Wow, dette var en morsom sak! Takk for at du delte såpass mye informasjon om denne pussige automaten. Jeg kan ikke huske å ha sett denne noe sted før.
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

Post Reply