Flipper i Warszawa

Her kan du diskutere alt som har med flipperspill å gjøre!
Post Reply
gkrogstad
Flipperfrelst

Flipper i Warszawa

Post by gkrogstad » 05 Nov 2017 11:57

Var på en helgetur i Warszawa for litt siden og kom over dette stedet, omtalt som "Pinball museum".

https://www.google.no/maps/place/Intera ... 4795?hl=en

Det lå litt rart til, omtrent som i en Tarantino-film av det mer suspekte slaget, men da vi først kom inn var det en hyggelig eier og flipperentusiast som stod bak disken. Jeg anslår til ca. 30 flippere og noen arkader. Bar med standard polsk utvalg :) I følge eieren var det et enda større sted i Krakow, så det får prøves neste gang.

Inngangsprisen var ca. 70 kroner, da var det fritt spill hele dagen.
Attachments
Warszawa flipper.jpg

placenta
Sjæf!
Highscore TAG: CRG

Re: Flipper i Warszawa

Post by placenta » 22 Nov 2017 11:31

Kult! Var det folksomt der, og hvordan var tilstanden på maskinene? Ut ifra bildet kan det se ut til at det var ganske bra saker!
Flippere i samlingen: Revenge From Mars - Safecracker

gkrogstad
Flipperfrelst

Post by gkrogstad » 28 Nov 2017 11:32

Hei.

Vi var der en søndag ettermiddag såvidt jeg husker. Da var det ikke mange der, kanskje 5-6 stk. i tillegg til oss.

Maskinene var i god stand såvidt jeg kunne bedømme. Et par som ikke virket, men resten var det full rulle og mye spilleglede på :)

EivindH
Flipperfrelst

Post by EivindH » 18 Jun 2018 16:32

Forrige uke var jeg i Krakow i forbindelse med jobben, og da sneik jeg meg til et besøk på Krakow Pinball Museum :D
1.JPG
Det var et intimt lokale i en kjeller med mange små avdelinger med både flipperspill og arkadespill. Mange av de høyt rangerte spillene stod der, så det var interessant for meg som ikke har prøvd så veldig mye annet enn det jeg har hjemme :) Kostet 40 PLN for hele dagen, og det var generelt god tilstand på de fleste spillene.
4.JPG
5.JPG
2.JPG
3.JPG
Kremen av spill stod utplassert sånn at betjeningen kunne ha litt oversikt, bl.a. MM som jeg fant meget underholdende :) Rakk dessverre ikke å prøve alle spillene, men prioriterte de mest interessante titlene. Anbefaler et besøk for dem som likevel er i Krakow :)
1988 Williams Swords of Fury
1995 Williams Jack~Bot
1991 Williams Terminator 2
1991 Data East TMNT

Post Reply